Най-престижният модел на Volvo е поредната жертва на новите тавани на емисиите в Европа - поетапно компанията ще спре версиите с бензинови и дизелови двигатели и ще остави на пазара само най-скъпия вариант, с хибридно задвижване. На някои северноевропейски пазари, както и във Великобритания, S90 вече се предлага само във варианта T8, който е плъг ин хибрид с двулитров бензинов мотор, електромотор и 11.6-киловатчасова литиево-йонна батерия. Общата мощност е 300 конски сили.
Хибридното T8 струва с почти 40 000 лева повече от базовите бензинови и дизелови версии на S90
За съжаление T8 е и най-скъпият модел в гамата. В България цената му започна от 136 000 лева, с почти 39 000 повече от тази за базовия D3 дизел. Впрочем у нас бензиновите и дизеловите версии на S90 все още се предлагат свободно.
Причината Volvo да се откаже от тях е в понижените тавани за парникови емисии, влезли в сила от 1 януари тази година. За автомобили, превишаващи 95 грама въглероден диоксид на километър, производителите им ще плащат солени глоби - по 95 евро за всеки грам над нормата. Нормално дизелово S90 със 190 коня мощност например има средни емисии 147 грама на километър - което би означавало 4940 евро глоба на автомобил. Разбира се, глобите се начисляват на база сумарните продажби, а не индивидуално, но при всички случаи S90 с бензин или дизел е вече сериозна тежест за компанията.
По-мощният бензинов Ford Focus с 1.5-литров мотор внезапно изчезна от ценовите листи на повечето пазари от 1 януари тази година
Поглед към ценовите листи на "Мото Пфое", официалния вносител на Volvo и още три марки в България, показва, че някои модели вече са изчезнали от 1 януари. Такава е например съдбата на Ford Focus с 1.5-литровия бензинов турбомотор, който вече не се предлага. Хечбекът е наличен само с трицилиндровия Ecoboost с обем един литър, или с дизел.