IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Volvo S90 остава без бензин и дизел в Европа

Новите глоби на ЕС ще оставят на пазара единствено най-скъпата хибридна версия

Най-престижният модел на Volvo е поредната жертва на новите тавани на емисиите в Европа - поетапно компанията ще спре версиите с бензинови и дизелови двигатели и ще остави на пазара само най-скъпия вариант, с хибридно задвижване. На някои северноевропейски пазари, както и във Великобритания, S90 вече се предлага само във варианта T8, който е плъг ин хибрид с двулитров бензинов мотор, електромотор и 11.6-киловатчасова литиево-йонна батерия. Общата мощност е 300 конски сили.


Volvo S90 T8

Хибридното T8 струва с почти 40 000 лева повече от базовите бензинови и дизелови версии на S90

За съжаление T8 е и най-скъпият модел в гамата. В България цената му започна от 136 000 лева, с почти 39 000 повече от тази за базовия D3 дизел. Впрочем у нас бензиновите и дизеловите версии на S90 все още се предлагат свободно.

Причината Volvo да се откаже от тях е в понижените тавани за парникови емисии, влезли в сила от 1 януари тази година. За автомобили, превишаващи 95 грама въглероден диоксид на километър, производителите им ще плащат солени глоби - по 95 евро за всеки грам над нормата. Нормално дизелово S90 със 190 коня мощност например има средни емисии 147 грама на километър - което би означавало 4940 евро глоба на автомобил. Разбира се, глобите се начисляват на база сумарните продажби, а не индивидуално, но при всички случаи S90 с бензин или дизел е вече сериозна тежест за компанията.


Ford Focus 1.5 Ecoboost

По-мощният бензинов Ford Focus с 1.5-литров мотор внезапно изчезна от ценовите листи на повечето пазари от 1 януари тази година

Поглед към ценовите листи на "Мото Пфое", официалния вносител на Volvo и още три марки в България, показва, че някои модели вече са изчезнали от 1 януари. Такава е например съдбата на Ford Focus с 1.5-литровия бензинов турбомотор, който вече не се предлага. Хечбекът е наличен само с трицилиндровия Ecoboost с обем един литър, или с дизел.


 

0 от 500
  • #7
    2 rate up comment 0 rate down comment
    до 2 ( преди 1 месец )
    Те и другаде в Европа не се избиват за S90. Само Китай го крепи тоя модел
  • #6
    8 rate up comment 1 rate down comment
    к. к. ( преди 1 месец )
    Тия нови норми са въведени от престъпници, които съсипват автомобилната индустрия! Защо СО2??? СО2 е безвреден газ, ние го издишаме, а го има в изобилие в газираните напитки. СО2 е ХРАНА за растенията! Защо не се концентрират върху праховите частици и азотните и серни оксиди, които наистина са отрови???
  • #5
    5 rate up comment 1 rate down comment
    :) ( преди 1 месец )
    Европа се застрелва в крака с тия глупости. Колко по-екологични са тия свръхинженерни хибриди хич не е ясно.
  • #4
    4 rate up comment 0 rate down comment
    #1 ( преди 1 месец )
    Не е странно, за SUV моделите има малък толеранс в тавана за емисиите, докато за седани няма. ОСвен това XC е бестселър и с много повече добавена стойност (тоест продават го с още по-гголяма надценка), така че него не биха го пипнали
  • #3
    5 rate up comment 2 rate down comment
    bg ( преди 1 месец )
    Тези новини вече не са актуални. С тая криза, екологията май отива на заден план. Освен това до края на годината едва ли ще се купуват коли ...
  • #2
    10 rate up comment 8 rate down comment
    Радев ( преди 1 месец )
    те и без това продаваха по 10 бройки на година от този модел в България. Сега може да паднат до 3-4 с хибрида. Не е лоша колата, но в този клас господар е немската Света Троица.
  • #1
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Странно защото примерно XC90 предполагам замърсява доста повече но за S90 сигурно ще сложат и по-евтина хибридна версия като тази на XC40