IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Mini връща механичните скорости

Автоматичните остават само за най-мощните версии и задвижване 4х4

Доскоро всеки модел на британската марка Mini се предлагаше с механична скоростна кутия. Именно това бе високо оценявано от феновете й. През 2019 г. обаче ситуацията се промени и "на сцената" излезе автоматичната скоростна кутия. По-специално, колите от моделната 2020 година се предлагаха само с автоматик, тъй като компанията провеждаше калибровъчни тестове на своята механична скоростна кутия.


Mini - ръчни скорости


Ръчните скорости ще се върнат в моделната линия Mini още през това лято. Първоначално се планираше първите бройки на Hardtop и Convertible автомобилите с тази скоростна кутия да слязат от поточната линия през март, но заради пандемията от коронавирус, сроковете бяха преместени. През втората половина на годината към тях ще се присъединят Cooper S, Clubman и Countryman.

В същото време обаче, мощните версии на моделите, оборудвани с задвижване на всички колела, ще се предлагат само с автоматична трансмисия. Механични скорости за тях няма да се предлагат дори като опция, защото не могат да се справят с голямата мощност. Тази съдба ще сполети и Mini John Cooper Works GP от моделната 2021 година, който е оборудван с 2-литров четирицилиндров турбо двигател с мощност 301 к.с. и 450 Нм въртящ момент.

0 от 500
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Всички минават от ръчка на автомат, а тея правят тозно обратното. Не им знам логиката, но определено не се развиват добре... Всъщност логиката им е, че не могат да продават на толкова високи цени и вместо да намаляват цената смъкват от екстрите, за да печелят повече. Това е и немската стратегия от много години да продават в базата гола, като пушка кола и 90% от продажбите да са базова версия. После се бият в гърдите колко много продавали премиуми, а всъщност продават коли далече от премиума.
  • #5
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Аз пък имам само автомати. И трите ми коли са с автомат. Когато ми се прииска да ръчкам ръчна превключвам на ръчен режим и си джиткам, както си искам. Много рядко го правя, защото просто не виждам в нито една ситуация автоматика да реагира неадекватно или по-зле от който и да е шофьор. Просто няма смисъл. Автомата си знае работата, а аз се наслаждавам и концентрирам в карането, а не в ръчкането на скорости. Всеки път, когато се кача на кола с ръчка, виждам колко по-добре е да си с АТ.
  • #4
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    И аз имам две коли и при мен едната е ръчна, другата автоматиччна. За автоматика не съм сигурен точно, но май е модел GM 4T60-E. И двете си имат предимства и недостатъци. За града, разбира се, автоматикът няма равен, но за Варна - София, ми харесва повече ръчната. Според мен, трябва да има коли с ръчна, не е анахронизъм
  • #3
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Край ( преди 6 месеца )
    Ръгай пета и да пуши яко отзад дизелчето - добре дошли в 1995г. Добре е да му слагат и касетофон та да си слушат последните хитове на Милко Калайджиев.
  • #2
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Ръчките ги връщат, но водомера на централната конзола остава. Кога най-после ще го разкарат? Това кола за водопроводчици ли е или са обикновени дe-би-ли?
  • #1
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Едната ми кола е с ръчни скорости, другата е автоматик ZF8 - еми вече не искам да виждам ръчните скорости.