fallback

Най-калпавите автомобили в историята: I част

От един легендарен Ford до съветската "народна кола" - машините с наистина потискащо качество

"Красив" и "бърз" са двете ключови качества на един автомобил за повечето от нас. Но към тях задължително трябва да се прибави и още едно, за да носи колата ви радост. И то е "добре направен". Потресаващите снимки от интериора на новия Corvette, разпространени от няколко огорчени нови собственици, ни подтикнаха да подберем най-калпаво направените автомобили в историята.

Интериорът на новия Corvette потресе дори недотам претенциозните американски клиенти. Разминаването на шевовете изглежда поправимо. Но не и разминаването на уж непрекъснаната дизайнерска линия, водеща през вратата до предното стъкло

Разбира се, качеството е въпрос и на предварителни очаквания. Почти всеки европейски автомобил, роден в следвоенната мизерия, би се сторил боклук на богатата тогава Америка. Почти всеки американски автомобил от последните десетилетия ще стресне европейците с компромисното качество на интериора. Почти всеки западен автомобил от 80-те, колкото и да е калпав, би се сторил чудесен на хората от Източния блок, обречени на "Москвич" и "Вартбург". Затова сме компилирали различни мнения, за да преодолеем разликите в представите за качество на различните пазари.

 

Очаквайте утре втора част на най-калпавите коли в историята: от Trabant до Tesla

 

fallback
  • #22
    Драгой ( преди 4 години )
    Детските ми спомени за ЗАЗ са за това, как собствениците непрекъснато ги ремонтираха и никога това не свършваше. Прекарваха повече време пред блока, омазани до лактите в масло, отколкото в каране. Самото каране беше до първия баир, следваше отваряне на капака за да се охлади и ремонт на пътя. Всеки носеше поне 100 кила инструменти в колата. В днешно време повечето коли изкарват поне 200 000 км само със смяна на масло и филтри.
  • #21
    анонимен ( преди 4 години )
    #21 явно не си чул/чел или умишлено си забравил, че 1.0 екобуст е известен както че е двигател на годината 2017, има склонност да прегрява и да блокира, като понякога се пали... има гугъл ;)
  • #20
    Иво ( преди 4 години )
    Относно ЗАЗ-а бях чувал, че двигателя е взаимстван от пусковак за голям дизелов двигател. Не съм проверявал информацията но, ако е така е нормално да не е подходящ за продължителна напрегната употреба. Беше отвратителна кола.
  • #19
    анонимен ( преди 4 години )
    Реално проблемът на Форд дори не беше с еднолитровия, а с 1.5 литровия мотор. И ставаше дума за маркуч и казанче. Смениха и на малкия за всеки случай. Имат проблем и с автоматичните скоростни кутии. Други факти за проблеми няма, освен традиционното за българина недоверие в новите технологии. Маслата се сменят според предписанието. Освен това има сензор, който може да поиска по-ранна смяна на маслото от 15 000 км. По нашите мръсни пътища може да се сменя по-често. Отразява се и го препоръчват.
  • #18
    #16 ( преди 4 години )
    Проблемът с екобууста на Форд не е в самия агрегат, а в охлаждането - икономисали са от едни легенчета и маркучи. Другата драма с даунсайзнатите турбомотори е, че повечето хора не са им свикнали на поддръжката - честата смяна на маслото и качественото масло са задължителни. Аз карам вече пета година трицилиндров 1.2, сменям му маслото на всеки 10 000 и нямам никакви оплаквания.
  • #17
    анонимен ( преди 4 години )
    По времето на комунизма всички руски коли бяха трошляци, но ЗАЗ-а определено беше лидер. Москвичът също изискваше да имаш инструменти за основен ремонт на път, обаче такова чудо като ЗАЗ-а не съм виждал. Един приятел щеше да ми дава неговата за услуга и като започна да ми обяснява как да охлаждам бензиновата помпа през 10 минути и кога не работят спирачките, накрая дойде с мен и верно беше приключение. Това не е кола! Руснак кола не може да прави!
  • #16
    анонимен ( преди 4 години )
    В интерес на истината, ЗАЗ не е директно копие. Взаимствани са решения, дизайн и така нататък, но копие - значи копие. тази кола не е. От друга страна, тя може и да е изпълнявала задачите за които е била проектирана (евтина за производство и експлуатация, проходима, използваща топлината на двигателя за отопление на купето без много излишни и сложни инженерни решения), но това не я прави добра кола. Дори през соца, тези коли се вземаха без ред и бяха недолюбвани. Ами калпава кола е.
  • #15
    анонимен ( преди 4 години )
    #16 надали има много двигатели които с редовна подмяна на масло няма да изкарат 300 хил.км. .. новите мотори на форд - 1.0 екобуст имат други проблеми...
  • #14
    ФордТ ( преди 4 години )
    Форд Т вероятно често е влизал в бокса за ремонт, но е изкарвал 300 хил. км. с оригиналния двигател. Наследникът му - еднолитровият турбо "двигател на годината" няколко пъти подред, който слагат на фиеста и фокус, май не може да изкара толкова.
  • #13
    Брандо ( преди 4 години )
    Необяснимо е как другарите в тубата критикуват разни автомобили, след като върха на творческата им мисъл е ЗАЗ ! При това копирано безуспешно от модели излезли 30 години преди това.
fallback
Последни