Широко разпространеното убеждение, че електрическият двигател не трябва да се охлажда, е напълно невярно. В случая, точно е, че електромобилът не се нужда от предна решетка, но от BMW обявиха пред Autoblog, че преминаването към коли на ток не е оправдание за отказ от този важен елемент.
Според Домагой Дукец, шеф на департамента за дизайн на BMW, именно двойна решетка на радиатора във формата на бъбреци, е едно от нещата, разграничаваща моделите на баварската марка и неговите големи конкуренти не само в Германия, но и в чужбина
“Това е нещо повече от охлаждащ елемент, тъй като тя установява самоличността на автомобила. Този детайл трябва да остане, независимо от това дали става въпрос за модел с електрическо задвижване или с бензинов двигател. Преминаването към електричество може да даде приоритет на формата над функцията, но основното си остава акцентът върху дизайна”, обяснява Дукец.
Дизайнерът допълни, че през 2020 г. моделната гама на BMW ще бъде увеличена с електрическия модел i4 (на снимката). Според Дукец обаче, това няма да доведе до ограничаване или премахване на този тип решетка на радиатора. Затова и пред екипа от дизайнери основата задача е така да оформят този детайл, че той да може да отговаря най-добре на характера на всеки отделен модел.
"В миналото някои хора се оплакваха, че не сме били толкова самоуверени като другите марки, но пък никой не се оплакваше от размера на техните решетки, независимо от това, че те се увеличават. Всички, които обичат BMW ще свикнат с този елемент, а тези, които сега го критикуват, определено не са наши клиенти“, каза още Дукец.
Снимки: BMW