Актуалното поколение на GT-R дебютира през 2007 г на автосалона в Токио и от тогава премина през няколко фейслифта. Още отначало моделът притежаваше достатъчно сериозен двигател, чиито характеристики му позволяват да изглежда добре и сега.
Въпреки това възрастта на актуалната генерация може да бъде считана за преклонна по представите на съвременната автомобилна индустрия. Нещо повече, според Хироши Тамура, главния мениджър за продуктите на Nissan и известен почитател на GT-R, това дава предимство на модела.
Липсата на сериозни промени в конструкцията на суперавтомобила позволява на производителя да поддържа цената му на достатъчни ниско ниво в сравнение с конкурентите. В САЩ моделът с 570 к.с. струва 113 540 долара, докато Porsche 911 Turbo S с 580 к.с. започва от 190 700 без данъците и таксата за доставка. С други думи, цената може да стане двойна. Съотношението е аналогично и на други пазари.
Не е изключено обаче Nissan просто да не разполага с достатъчно средства за разработката на нов суперавтомобил. Създаването на нещо още по-мощно и бързо определено няма да излезе евтино на японците. Затова и сега едва ли някой може да предскаже кога ще се появи изцяло нов GT-R.
Снимки: CNet Roadshow