IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Тунингован Nissan GT-R ще атакува рекорд на Нюрбургринг

Британската фирма Litchfield вдигна мощността до 1200 к.с.

Тунингован Nissan GT-R ще атакува рекорд на Нюрбургринг

Известният британски специалист за доработка на Nissan GT-R – Litchfield Motors – ще направи опит да постави нов рекорд за обиколка за шосейни автомобили на Нордшлайфе на Нюрбургринг.

Сегашният рекорд се държи от Porsche 911 GT2 RS MR, разработено от Manthey Racing (700 к.с.). С по-агресивна геометрия на окачването и по-голяма сила на притискане от стандартното GT2 RS, то постигна време от 6 минути 40 секунди през 2018 г., когато подобри постижението на Lamborghini Aventador SVJ.

Докато и двата суперавтомобила имаха пълната подкрепа на големите производители зад тях, семейната фирма Litchfield третира този опит като по-скоро като „забавен“ проект, който предоставя възможности за обучение за основни пакети за тунинг и трябва да работи с ограничени ресурси.

Litchfield

Според основателя Айн Личфийлд личните му връзки са помогнали за привличане на шведската специализирана фирма за окачване Öhlins и за провеждане на тестове не само на техния полигон, но и в аеродинамичния тунел на британската асоциация MIRA, където са подобрени характеристиките на каросерията.
Хироши Тамура, ръководил проекта R35 GT-R от концептуалния етап и участващ в известните надбягвания на Nissan с Porsche, също е дал съвети на Litchfield за това как да извади най-доброто от колата.

Както е известно, GT-R LM1 RS, е версия на R35 GT-R с 3,8-литровия V6, с увеличена 1200 к.с. мощност чрез турбокомпресори от Indycar и огромен интеркулер. Каросерията до голяма степен е стандартна, но тежи с 35 кг по-малко от нея, дори с типичния за GT3 ролкейдж. Капакът, задното крило и бронята идват директно от GT-R Nismo GT3, докато спирачките на Alcon са тип GT3, макар и с карбоново-керамични дискове, специфични за GT1.

Аеродинамиката ще играе огромна роля. Оригиналните настройки са доминирани от GT3 крилото до такава степен, че са добавени странични ауспуси, за да се отвори място път за изцяло плосък под и солиден дифузьор. Досега Litchfield са били два пъти на Нюрбургринг, за да усъвършенстват геометрията и аеродинамиката на автомобила. Преди да бъде направен опитът за рекорд ще има още едно пътуване до Германия, най-вероятно през септември.

Litchfield

Твърди се, че автомобилът тежи с 400 кг по-малко от обикновения GT-R (1770 кг). Полученото съотношение тегло/мощност от почти 900 к.с. на тон звучи логично.

Духът на проекта е много по-приятелски от обичайната маркетингова война, която обикновено съпътства подобни опити за рекорд, твърдят от фирмата. Инженерите на Manthey Racing, които работят по много спортни програми за Porsche, са склонни да споделят своя опит с Litchfield, а конкуренцията между двете фирми е в контекста на ентусиазма, казва Личфийлд.

В деня на рекорда Litchfield няма да са сами на пистата. Най-вероятно ще стигне до една обиколка в края на пистов ден, а това със сигурност ще допринесе за драматизма.

Litchfield

Зад волана ще бъде германският пилот Мориц Кранц, за който Личфийлд твърди, че "няма его и е изключително бърз". Той ще се опита да се възползва от комбинацията от по-висока температура на пистата, но по-ниска на въздуха в късния следобед. С гуми Michelin Pilot Cup 2 R, това би трябвало да донесе 14 секунди в сравнение с времето, постигнато сутринта.

За разлика от модификациите за GT2 RS MR на Manthey Racing, планове за предлагане на тези настройки за GT-R LM1 RS като цялостен пакет няма. Според Litchfield пресъздаване на автомобила би струвало около 300 000 паунда.

Снимки: Litchfield

0 от 500