IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mitsubishi L200: тестваме японското работно конче

Инфлацията в автомобилните цени в Европа застигна и тази машина

В Америка те са най-популярната форма на личен транспорт. В Европа - по-скоро екзотика. В отношението си към пикапите България се нарежда някъде по средата - у нас този сегмент се радва на умерен, но стабилен интерес от клиентите.
 


НЯКОЛКО МОДЕЛА са си създали реноме на надеждни „работни кончета“.
Сред тях е Mitsubishi L200. Първите му четири поколения се задържаха на пазара 40 години и се продадоха в почти пет милиона бройки. А сега петото получава доста сериозен фейслифт, с който да посрещне новото десетилетие.


Mitsubishi L200 тест драйв


Тази машина си запазва сериозните офроуд способности, на които биха завидели много от така наречените съвременни SUV. Но сега към тях се прибавя и доста по-модерен външен вид. Ръбатите форми и изобилието от хром придават на кроткото работно животно доста агресивен вид. Към тях японците добавят и светодиодна оптика. Практичността обаче не е паднала жертва на дизайна: дори с двойна кабина това L200 пак има достатъчно голям товарен леген, който побира до хиляда и сто килограма товар.


Mitsubishi L200 тест драйв


ПРИ СОБСТВЕНО ТЕГЛО от малко над 2 тона пикапът може да тегли до 3100 кг. Но тегличът не влиза в базовото оборудване. Допълнителна екстра е и системата за стабилизиране на ремаркето.


Mitsubishi L200 тест драйв


От интериора на подобна машина не можем да очакваме чудеса. Но Mitsubishi все пак са го снабдили с мултимедия с голям екран. Интерфейсът й не е от най-модерните, но пък е интуитивна и лесна за ползване. Като плюс може да се отбележат допълнителните отделения за малки вещи, в това число и смартфони, както и USB портовете отпред и отзад.


Mitsubishi L200 тест драйв


Пластмасата може и да не е от най-високо качество, но седалките са сериозно подобрени спрямо досегашната кола. Те са с по-широки облегалки и предлагат по-добра странична опора.


Mitsubishi L200 тест драйв


ЩО СЕ ОТНАСЯ ДО ДВИГАТЕЛЯ, тук особен избор няма. Предлага се само дизел с обем 2.2 литра, който развива максимална мощност от 150 конски сили.
Изборът е между механична скоростна кутия или автомат с 6 предавки. Ние тествахме втория вариант и го намираме за задоволителен. Вярно е, че при скорост  над 120 километра в час кабината става доста шумна и ще трябва да усилите радиото. Но това не е необичайно за една работна машина.


Mitsubishi L200 тест драйв


Другото съвсем типично за пикап е поведението при неравности, особено когато легенът отзад е празен. Друсането и полюшването няма да ви допаднат. Но пък извън пътя L200 е в стихията си. Това се дължи на технологията Super Select, при която може да се активира постоянен режим на задвижане на четирите колела. Като екстра можете да получите и заключване на задния диференциал.  


Mitsubishi L200 тест драйв


ВСИЧКИ ПРОМЕНИ В НАСТРОЙКИТЕ стават с помощта на селектор, разположен до лоста за смяна на предавките. Режимите са четири, като най-екстремният е  преднаназначен за движение по сериозен наклон, сняг или кал. Има също така и асистент, подпомагащ спускането, който поддържа скорост до 20 км/ч.


Mitsubishi L200 тест драйв


Пътният просвет от 205 мм също помага. Преминаването от стандартно задно задвижване може да става и в движение, стига скоростта да не надвишава 100 километра в час.


Mitsubishi L200 тест драйв


В МИНАЛОТО L200 ИМАШЕ и още един сериозен коз пред конкурентите: доста по-симпатична цена. За съжаление голямата инфлация в автомобилните цени е засегнала и него: версията с двойна кабина започва от почти 63 000 лева с ръчни скорости и доближава 83 000 за машина с високо оборудване и автоматик. Това е съвсем сравнимо с конкуренти като Nissan Navara или Ford Ranger.


Mitsubishi L200 тест драйв


И като способности, и като задвижване те не се отличават радикално помежду си. Срам, не срам, излиза, че изборът е най-вече въпрос на външен вид.


Още снимки от теста на Mitsubishi L200 вижте в галерията:


0 от 500
  • #8
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    забравих да кажа, че и грейт уол стийд 6 пробвах, но то е доста по-зле от останалите като пътно поведение
  • #7
    7 rate up comment 1 rate down comment
    #3 ( преди 3 години )
    Честно казано, и на мен Наварата ми се видя най-комфортна, особено във версията на Мерцедес :D Исузуто се усеща най-дървено, но в това му е чарът.
  • #6
    7 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Топ гиър е магията на телевизията, трябва да си сериозен рибок, за да го смяташ за документална програма :D Не е случайно, че офроудъри на Тойота се ползват навсякъде по света. Но между Хайлукса от 80-те и днешните им машини има пропаст в качеството. През 1999 тойота промени философията, реши да става номер 1 в света на всяка цена и да вдигне нормата на печалба. Фактът, че имат 11-15% марж при относително ниски цени, показва какво влагат. Впрочем същото е като сравниш 190 Мерц със днешна С класа
  • #5
    10 rate up comment 9 rate down comment
    до: #2 ( преди 3 години )
    Запитал ли си се защо Toyota Hilux по цял свят се счита за синоним на утилитарност? Запита ли се защо в Африка и Близкия изток Toyota Hilux и Land Cruiser са най-караните и използвани коли. Защо не предпочетоха други марки, а точно Toyota. Нали според теб всичките са съпоставими. Дори по твоята логика би трябвало други марки да ползват, защото Toyota са по-скъпи, а там хората са по-бедни и би трябвало да се насочат към евтините варианти. Отговори си на тези въпроси и може да разбереш нещо!
  • #4
    9 rate up comment 9 rate down comment
    до: #2 ( преди 3 години )
    Топ Гиър затвърждават неразрешимостта на Тойотите и доказват на такива, като теб какво представлява тази марка и защо се кара навсякъде по света, където пътищата може и да ги няма, а климатът е екстремен. Пусни си в търсачката "Как Тойота победи Муамар Кадафи" и чети, защото както нищо не си карал, така и нищо не си чел и не си се интересувал. Само ще ти кажа, че от повече от 50 г. няма военен конфликт в третия свят в който да не участват Тойота автомобили.Запитал ли си се защо?
  • #3
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анон ( преди 3 години )
    Сподели коя е най комфортна? Аз съм карал навара и понеже не е на ресори возеше мн добре, но съм чувал и че рейнджъра вози добре
  • #2
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Ако опитате да се абстрахирате от старите и неособено съобразяващи се с фактите издания на Топ Гиър, нищо неразрушимо няма в Хайлукс. Общо взето, машините в този сегмент са напълно съпоставими и е въпрос на дреболии коя ще ви допадне повече. Аз съм фен на Исузу Д-Макс, но не мисля, че тя превъзхожда качествено останалите. Карал съм Рейнджър, Навара и даже Х-класата на Мерцедес, която пак си е Навара. Само от Амарок нямам впечатления
  • #1
    11 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Чувал съм добри неща за Навара/Л200,но ако трябваше да избирам, бих взел Хайлукс. Това е неразрушима машина и е най-доброто от света на пикапите.