Следвоенната история на АЗЛК (Автомобильный завод ленинских комсомольцев) в Москва, в който се произвежда един от най-известните модели в историята на Съветския съюз - „Москвич“, започва през 1948 г. с копие на германския Opel Kadett K38. Руският вариант първоначално става известен като „Москвич-400“ и на външен вид почти повтаря германския модел. Постепенно започват да се правят някои промени – например, резервната гума е монтирана под багажника, който е с мизерни размери. Новият вариант обаче също не стига до серийно производство, за разлика от „Москвич“ 402, който се качва на конвейера през 1956 г.
Неизвестните модели на Москвич (ГАЛЕРИЯ):
„Москвич-2142“
Седанът „Москвич-2142“ е на базата на модела „2141“, като от него се очаква много. Автомобилът е готов за производство, но ръководството на завода иска да го пусне с нов 1,8-литров двигател, собствена разработка. Моторът обаче така и не се появява и проектът приключва.
Седанът „Москвич-2142“ е на базата на модела „2141“, като от него се очаква много. Автомобилът е готов за производство, но ръководството на завода иска да го пусне с нов 1,8-литров двигател, собствена разработка. Моторът обаче така и не се появява и проектът приключва.


0