IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Новата Skoda Scala: едно стъпало нагоре (тест)

Заместникът на Rapid го превъзхожда във всяко отношение. Включително, уви, и в цената

Беше време, когато всяка кола си знаеше мястото. Имаше клас на малките градски коли. Имаше клас на семейния хечбек. И имаше клас на представителния седан.
 


В днешната епоха на модулни платформи и на все по-усилено напомпване на егото, от тях няма и помен. Най-доброто доказателство е пред вас.

Никой не може да каже що за животно е новата Skoda Scala. Тя идва като наследник на Rapid - бюджетен модел от B-сегмента, и ползва същата модулна платформа MQB-0, на която стои Volkswagen Polo. Но в същото време е с почти 8 сантиметра по-дълга, малко по-широка и с по-голямо междуосие от новия Volkswagen Golf.


Skoda Scala тест драйв


В същото време новата Octavia, която уж е предложението на чехите в C-сегмента, е вече с цяла педя над по-старите поколения на VW Passat например.

Затова от самото начало се отказваме да я класифицираме. Достатъчно е да знаете, че с тази кола Skoda се цели в пазарния дял на Ford Focus, Opel Astra и Peugeot 308. А също и на Golf, макар че такива богохулства не се изричат на глас във Волфсбург.


Skoda Scala тест драйв


В сравнение с Rapid този автомобил е наистина един клас нагоре. В пътното поведение може и да отстъпва на Focus или Golf, но не с много. Воланът е малко лек, но е прецизен и с достатъчно обратна връзка. Окачването се справя добре дори под напрежение и гарантира прилично сцепление, като в същото време не е прекалено твърдо. Освен ако се полакомите за предлаганите като опция 18-цолови джанти, които превръщат колата в уред за антицелулитен масаж.


Skoda Scala тест драйв


Между другото има и опция за специално спортно окачване, което смъква Scala с един сантиметър. Но няма смисъл да се охарчвате - това не е автомобил за спортисти, а за практично мислещи хора.


Skoda Scala тест драйв


Пространството е в изобилие - както казахме, междуосието е по-голямо от това на Golf - и едно нормално семейство ще пътува в добър комфорт. Багажникът е с почти 90 литра над този на германския "голям брат".  

Интериорът, тази срамна тайна на предишните поколения Шкоди, вече не заслужава никакви по-сериозни укори. Материалите не са чак луксозни, но са приятни на вид и на пипане.


Skoda Scala тест драйв


Има множество удобни места за вещи, а също и всякакви хитроумни дреболийки от прословутата линия Simply Clever - като стъргалка за лед в капачката на резервоара или специална фуния, така че да не квасите двигателя всеки път, когато доливате вода.


Skoda Scala тест драйв


Даже базовото ниво има климатик, електрически стъкла, LED светлини и радио с два USB-C порта. А също асистент за следене на лентата и система за аварийно спиране.


Skoda Scala тест драйв


Въпросното базово ниво идва с трицилиндров бензинов мотор с обем един литър и 95 конски сили мощност.

Колата, която виждате, е с добре познатия 1.6 турбодизел - добра опция за хората, навъртащи по-сериозен пробег.

 

Skoda Scala 1.6 TDI

115 к. с. максимална мощност

250 Нм макс. въртящ момент

10.1 секунди 0-100 км/ч

201 км/ч максимална скорост


Но той вече има и привлекателна алтернатива в лицето на двете версии с фабрични газови уредби. Особено с метановата, която харчи под 4 килограма газ на 100 километра - или около пет лева. За двайсетачка можете да отидете до морето и да пиете кафе по пътя.

Разбира се, по-нагоре в скалата има и отличен 1.5 турбобензин със 150 коня. Той работи гладко и е жизнерадостно пъргав. Но не го препоръчваме по същата причина, по която не харесахме и над 9-инчовото върхово изпълнение на навигацията. Тази причина, естествено, е цената.


Skoda Scala тест драйв


Scala е съвсем в тон с конкуренти като Focus или Ceed. Проблемът е само, че тя се цели в старите купувачи на Rapid - а Rapid бе един от съвсем малкото автомобили, достъпни още в рамките на двайсет и малко хиляди лева.


Skoda Scala тест драйв


Тук летвата е вече доста по-високо - 29 000 лева за базово изпълнение с трицилиндров бензинов мотор, 33 000 за кола с фабрична метанова уредба, 38 000 за най-достъпния дизел, и цели 44 000 лева за най-високото ниво на оборудване. Това е почти цената на два базови Rapid-а. И поредното напомняне, че при автомобилите напоследък неумолимо растат не само размерите.

Още снимки на новата Skoda Scala вижте в галерията:


 

0 от 500
  • #26
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Не е лоша, но предполагам ще последва съдбата на предшественика си Рапид - ако не бяха полицайте колко често виждате Рапид по пътищата? И си има причина - скъпа е почти колкото Октавия, а е по-малка. А който търси малка и евтина Шкода с много място за багаж ще си вземе Фабия комби - с по-голям багажник от на Скала-та. Явно новите скали ще чакат друга държавна поръчка да ги изкупят
  • #25
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    #23 Чукча викам на твоята и понеже те е раждала, викам и на синът и. Рода сте все пак...
  • #24
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До №19. Жена ми има нова служебна Фабия, от фирма за търговия с лекарства. Голяма, тояга, честно! Имах по-добро мнение за шкодите. Или само нейната е правена в петък.
  • #23
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    #22 явно можеш да напише 10 ненужни коментара, вместо 1 нужен и полезен... и чукча викай на майка си ;)
  • #22
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    #21 Ако се разходиш из сайтовете на различните марки автомобили ще ги откриеш! Не чакай някой друг да свърши твоята работа. По-долу колегите са споменали дори някои модели, но явно чукча е писател, а не читател.
  • #21
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    #11 и #13 - много храчкоотделяне, малко ефективност... като казваш, че за тези пари може да се вземе много по-добро - поне го кажи кое е тва?
  • #20
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Единственото хубаво, че затегнаха еко-изискванията е че дори нискобюджетни като "Дачия" са принудени да монтират модерни двигатели, а не две поколения по-стари както беше преди.
  • #19
    15 rate up comment 3 rate down comment
    Сас ( преди 1 месец )
    #11 И кое му е старата технология - двигател 1.5 tsi, който се монтира и в Ауди, платформата на чисто новото Поло и А1, виртуалния кокпит или пък сисемите за сигурност? Познавам няколко човека с нови и стари Шкоди и как пък никой не се оплака от повреди и проблеми? Ако ти харесват корейките, карай си ги. Това не значи, че всичко останало е ***!
  • #18
    10 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Казвате Октавията изостанал и трошлив ВАГ. За почти 4 години съм вдигал предния капак само за да доливам течност за чистачки - дай боже всекиму толкова калпава кола. А технологично кое им е изостанало? Двигател с директно впръскване и турбо с 6 степенна скоростна кутия - като всички. Отворете Spritmonitor и Zeperfs и се оказва че ВАГ с някакви незначителни десети по-добре откъм динамика и разход. Познат работещ в Тойота ми е казвал че между техния 1.2 турбо и ВАГ ТСИ технологична разлика няма.
  • #17
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Rapid Spaceback беше по-хубав и евтин, и последния фейслифт от 2017 беше готин.