80-те и 90-те години на ХХ век бяха изпълнени с невероятни концепции. Една от тях, представена на автосалона в Женева пред 1993 г, бе без съмнение на оранжевия и яйцевиден Renault Racoon.
Някои марки използват автосалоните, за да покажат концепции, които след няколко години ще се превърнат в серийни автомобили. Но при Renault нещата бяха други. Тази концепция не предаде и 10 процента от дизайна си на някой сериен автомобил.
Основният въпрос при този концептуален автомобил е защо е наречен „миеща мечка“? Може би заради това, че е вредител и нощно време бушува в боклукчийските ви кофи? Не. Става дума за способността на миещите мечки да се измъкват от всякакви ситуации.
Racoon е оборудван с хидравлична система, която позволява каросерията да се вдига подобно на подвижна сцена. Така става възможно да се промъкне навсякъде, като животно. Какво още притежава странното творение?
Нищо специално, освен един трилитров V6 с 262 к.с., но това не е всичко. Двигателят на концептуалния модел е битурбо и е свързан с ръчна шестстепенна кутия. Освен това моделът е и амфибия. С теглото си от 1500 килограма Racoon развива до 5 възела (9 км/ч) при леко вълнение.
Влизането в каросерията се извършва не през врати, а през стъклен купол. Той се отваря напред, за да позволи на шофьора и двамата пътници да заемат места вътре. Малко странно изглежда воланът, който е разположен далеч пред седалката, с което управлението едва ли е особено удобно.
За времето си някои от идеите на Racoon бяха доста оригинални. Моделът притежаваше Head-up дисплей, като информацията бе прожектирана на прозрачно стъкло. Други новости бяха GPS-системата, бордовия телефон и инфрачервената камера за нощно виждане.
Може би сте обърнали внимание, че чистачки на челното стъкло няма. Обяснението е технически просто. Ултразвукова система в предната част на покрива прогонва капките и осигурява чиста видимост за шофьора.
Racoon е и първият модел на Renault, разработен дигитално в реална обстановка. Това означава, че за по-добра визуализация са прожектирани видео кадри като на кино. Тази идея позволява да бъде намален броят на моделите, създавани преди крайния концептуален автомобил, което пести пари.
Снимки: Renault
Вижте още снимки в галерията: