Когато един производител с традициите на Lancia и един дизайнер с престижа на Bertone започват съвместна работа, резултатът обикновено е превъзходен автомобил.
В случая с Lancia Kayak става дума за упражнение по стил, което бе представено на Женевския автосалон през 1995 г. Моделът съчетаваше спортни линии със силуета на комфортно и елегантно купе.
В основата се крие седанът Lancia Kappa, който се предлагаше от 1994 до 2000 г. На дължина Kayak е с идентични размери. Двигателят под капака му е 2,4-литров петцилиндров със 175 к.с. Кутията е петстепенна ръчна.
Kappa бе наследник на Lancia Thema, която е известна най-вече в спортната си версия 8.32, в която работи V8 от Ferrari с 215 к.с.
Основната задача, дадена на Bertone, е била да се демонстрират възможностите за създаване на автомобил на марката, вдъхновен от класическите модели след войната. За пример служи атрактивната Lancia Aurelia B20.
Каросерията на Kayak показва елегантния силует на купе с две врати. В предната част тънката радиаторна решетка отнема почти цялата широчина на автомобила. Фарове като че ли няма, но Bertone ги интегрира умело в решетката. Задната част е в същия стил с тесни светлини, които навлизат в страните на автомобила.
Динамиката на Lancia Kayak е неоспорима. Подобен дизайн може да бъде открит в актуални модели като Mercedes-AMG GT с 4 врати.
Очакванията от Kayak са толкова високи, че Джани Аниели, тогавашния шеф на Fiat, показва личен интерес към автомобила. Година по-късно марката опитва да произведе серийна версия, но проектът не се осъществява.
През 1997 г. Lancia започва да продава Kappa Coupé, първото серийно купе след 1984 г., което за съжаление няма нищо общо с Kayak. Освен това то е и 12 сантиметра по-късо. Жалко, тъй като елегантността и атрактивността на Lancia Kayak са безспорни.
Снимки: Lancia
Вижте още снимки в галерията: