IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Забравените студии: Volkswagen W12 Nardo (1997/2002)

Суперспортният модел бе мечтата на Фердинанд Пиех

Забравените студии: Volkswagen W12 Nardo (1997/2002)

В автомобилната индустрия съществуват много примери за пропуснати шансове за потенциални модели. Дизайнерите и инженерите създават студии, които често не виждат бял свят. На някои от тях не им достига малко, за да се превърнат в серийни модели. Такъв е примерът с Volkswagen W12 с прякор Nardo.

W12/Nardo е типична рожба от ерата на Фердинанд Пиех като шеф на Volkswagen (1993 до 2002). Пиех не само търси технически възможното, но се опитва да позиционира марката по-високо. Примери за това са смалените фуги и по-качествените салони на Golf и Passat.

vw

На автосалона в Токио през 1997 г. марката шокира света с купе с 12-цилиндров двигател. То е дълго 4,40 м, широко е 1,92 и високо 1,10 м. Студията притежава двойно предаване и W12-двигател, разположен централно. По една „случайност“ тя наподобява на представената от Audi през 1991 г. „Avus quattro“ с шестлитров W12. Шеф на Audi тогава е Пиех.000

Дванадесетцилиндровият двигател смесва конструктивните особености на редовите и V-образните шестцилиндрови двигатели. От 5,6 литра обем са извлечени 420 к.с. Дизайнът на студията е от Italdesign. През февруари 1998 г. на автосалона в Женева се появява и роудстър-версия, само със задно предаване.

В същата година Lamborghini е купена от Audi, а двете студии изчезват от полезрението. До 2001 г, когато отново в Токио Volkswagen представя W12 Nardo, кръстена на едноименната 12,6-километровата кръгла писта в Италия. Там моделът с 600 к.с. преследва рекорди. Тежащият 1,2 тона автомобил ускорява за 3,5 секунди до 100 и развива 357 км/ч. На Нардо W12 постига 24-часов рекорд, който не е подобрен и днес. Средната скорост е 323 км/ч, а общата дистанция – 7741 километра.

vw

С този успех кратката кариера на суперспортния автомобил на Volkswagen приключва. 12-цилиндровият му двигател продължава да служи в Audi A8 и VW Phaeton. От 6 литра обем той извлича 450 к.с., а при по-късното си вграждане в Bentley Continental GT – 560 к.с.

Основният въпрос пред суперспортния автомобил на Volkswagen е кой би купил толкова скъп модел на марката. Освен това от 2001 г. Lamborghini започва да произвежда Murcielago със собствен V12. За Пиех е ясно, че емблемата на марката няма да е подходяща за конкуренти на Ferrari и компания.

Вместо това W12 се превръща в концепция с W18 под името Bugatti, а през 2005 г. мутира във W16 в серийния 16,4-литров Veyron.

Против VW Nardo има и други аргументи. Моторният спорт с автомобили от този клас бе територия за Audi и Lamborghini. През 2006 г. Audi представи R8, също с централно разположен двигател. 12-цилиндров агрегат имаше само в студията R8 V12 TDI.

Снимки: Volkswagen

Вижте още снимки в галерията:

0 от 500