Ако човек има пари, може да отиде и да си купи почти всеки голям и скъп кросоувър, предлаган на пазара. Така той подчертава статуса си и демонстира на околните, че има сериозни финансови възможности. Винаги обаче има едно „но“, стига изборът му да не падне на Rolls-Royce Cullinan. Затова, човек е хубаво да се замисли, какво иска да покаже – дали, че е добре подплатен финансово или, че притежава наистина ексклузивен автомобил.
Изборът е доста голям – от BMW, Mercedes и Audi до Lexus, Infiniti и Volvo. От тези марки само Infiniti вече не е европейския пазар, но при добро желание, а при достатъчно пари, всеки може да си купи неин модел. Всички тези кросоувъри са с богато оборудване, премиум-салони и най-високи технологии. Те са интересни са управление, като всеки един от тях е флагман на марката.
Има обаче и някои особености във възприятието, като някои от тях вече са се превърнали в анекдоти, върху които човек може да се замисли: „На хората, които са си купили Cayenne и си мислят, че имат Porsche, направо им настръхват косите при споменаването на VW Touareg“ или „Собствениците на Lexus гледат на Toyota от високо, докато не стигнат до сервиза“.
Затова, може да се направи и простият извод, че премиум-автомобилът не може винаги да претендира за ексклузивност, ако на същата платформа има и друг автомобил. По-мощните двигатели, по-добрите скоростни кутии и по-скъпият салон правят един модел наистина впечатляващ, но не и ексклузивен. Ето ви няколко примера:
С уникална платформа не разполага и BMW X7. За намаляване на стойността на производството, както и при Volvo, баварците създадоха архитектурата CLAR, като на нея е построен не само флагманският седан 7-Series, но и с кросоувъра X5, като моделите на нея използват еднакви двигатели, скоростни кутии и други системи. Автомобилите до такава степен си приличат технически, че X7 може да се счита дори за 7-местна версия на X5, което на свой ред даде живот и на модела X6.
Снимки: Производителите