Колко печели - или губи - дадена автомобилна компания, на пръв поглед е от значение само за акционерите й. Но всъщност финансовото състояние на производителите би трябвало сериозно да вълнува и техните клиенти. Компания с хронични парични затруднения трудно ще отдели ресурс да развива нови технологии и да повишава качеството. От друга страна, понякога пък именно пренебрегването на качеството и икономията от материали правят най-големите печалби.

В класацията на Automedia сме включили 19-те най-големи като обем производители, а също и Tesla, която още няма нужния мащаб, но пък е автомобилната компания с най-висока пазарна капитализация. Не са включени китайски компании - макар че поне две от тях имат над 1 млн. автомобила годишно производство, част от него е в джойнт-венчъри с чужди компании.
Данните за печалбата на японските компании е на база прогнози, защото в Япония финансовата година приключва в края на март.
Резултатите на автомобилните компании за 2019 година:
Печалба: 1.19 млрд. евро*
Произведени автомобили: 3.055 милиона
В годината на стогодишния си юбилей Suzuki се бори със сериозен спад на няколко от ключовите си пазари - Япония, Индия, Пакистан. Прогнозите на компанията за фискалната година, която приключва на 30 март, са 9.6% спад в приходите и почти 22% спад в нетната печалба. За деветмесечието компанията е пласирала 2.16 млн. автомобила (срещу 2.48 млн. година по-рано), но пък доставките на мотоциклети нарастват до 1.344 милиона. Данни за годишните продажби все още няма, но произведените през календарната 2019 автомобили са 3.055 милиона.


0