Колко печели - или губи - дадена автомобилна компания, на пръв поглед е от значение само за акционерите й. Но всъщност финансовото състояние на производителите би трябвало сериозно да вълнува и техните клиенти. Компания с хронични парични затруднения трудно ще отдели ресурс да развива нови технологии и да повишава качеството. От друга страна, понякога пък именно пренебрегването на качеството и икономията от материали правят най-големите печалби.

В класацията на Automedia сме включили 19-те най-големи като обем производители, а също и Tesla, която още няма нужния мащаб, но пък е автомобилната компания с най-висока пазарна капитализация. Не са включени китайски компании - макар че поне две от тях имат над 1 млн. автомобила годишно производство, част от него е в джойнт-венчъри с чужди компании.
Данните за печалбата на японските компании е на база прогнози, защото в Япония финансовата година приключва в края на март.
Резултатите на автомобилните компании за 2019 година:
Печалба: 0.722 млрд. евро*
Продажби: 5.176 млн. автомобила
След преврата срещу Карлос Гон нещата в Nissan стремително се влошиха и в един момент печалбата се сви с 99%. Последната актуализирана прогноза сочи 85 милиона евро нетна печалба за фискалната 2019, която още не е приключила. За календарната 2019 компанията достави 5.17 млн. автомобила, с 8.4 процента по-малко от 2018. Nissan отичат спад на всичките си основни пазари.


9