Колко печели - или губи - дадена автомобилна компания, на пръв поглед е от значение само за акционерите й. Но всъщност финансовото състояние на производителите би трябвало сериозно да вълнува и техните клиенти. Компания с хронични парични затруднения трудно ще отдели ресурс да развива нови технологии и да повишава качеството. От друга страна, понякога пък именно пренебрегването на качеството и икономията от материали правят най-големите печалби.

В класацията на Automedia сме включили 19-те най-големи като обем производители, а също и Tesla, която още няма нужния мащаб, но пък е автомобилната компания с най-висока пазарна капитализация. Не са включени китайски компании - макар че поне две от тях имат над 1 млн. автомобила годишно производство, част от него е в джойнт-венчъри с чужди компании.
Данните за печалбата на японските компании е на база прогнози, защото в Япония финансовата година приключва в края на март.
Резултатите на автомобилните компании за 2019 година:
Печалба: 2.7 млрд. евро
Продажби: 3.34 млн. автомобили, ванове, камиони и автобуси
Марката Mercedes-Benz удържа първата си позиция в премиум сегмента, но компанията мина през трудни периоди през 2019 и това се отрази чувствително на нетната й печалба - 2.7 милиарда евро, в сравнение със 7.6 милиарда през 2018 година. Иначе продажбите при леките автомобили се увеличиха малко спрямо предната година, достигайки 2.39 млн. бройки. Спадът през 2019 дойде най-вече от поделението за камиони. През 2020 компанията очаква спадове и при колите, и при вановете, и при камионите, но въпреки това прогнозира "значително увеличение" на оперативната печалба.


9