Колко печели - или губи - дадена автомобилна компания, на пръв поглед е от значение само за акционерите й. Но всъщност финансовото състояние на производителите би трябвало сериозно да вълнува и техните клиенти. Компания с хронични парични затруднения трудно ще отдели ресурс да развива нови технологии и да повишава качеството. От друга страна, понякога пък именно пренебрегването на качеството и икономията от материали правят най-големите печалби.

В класацията на Automedia сме включили 19-те най-големи като обем производители, а също и Tesla, която още няма нужния мащаб, но пък е автомобилната компания с най-висока пазарна капитализация. Не са включени китайски компании - макар че поне две от тях имат над 1 млн. автомобила годишно производство, част от него е в джойнт-венчъри с чужди компании.
Данните за печалбата на японските компании е на база прогнози, защото в Япония финансовата година приключва в края на март.
Резултатите на автомобилните компании за 2019 година:
Печалба: 1.386 млрд. евро*
Продажби: 1.041 милиона автомобила*
Тази сравнително малка японска компания от години е шампион по печалба съобразно мащабите. Фискалната 2019 (приключила миналия март) обаче бе трудна за Subaru и маржът, който преди стигаше до 17%, сега се сви до 6%. Тази година нещата изглеждат по-добре, ако се съди по прогнозата на самата компания за 163 млрд. йени нетна печалба (+15%) и 1.04 милиона доставени автомобила.


7