Колко печели - или губи - дадена автомобилна компания, на пръв поглед е от значение само за акционерите й. Но всъщност финансовото състояние на производителите би трябвало сериозно да вълнува и техните клиенти. Компания с хронични парични затруднения трудно ще отдели ресурс да развива нови технологии и да повишава качеството. От друга страна, понякога пък именно пренебрегването на качеството и икономията от материали правят най-големите печалби.

В класацията на Automedia сме включили 19-те най-големи като обем производители, а също и Tesla, която още няма нужния мащаб, но пък е автомобилната компания с най-висока пазарна капитализация. Не са включени китайски компании - макар че поне две от тях имат над 1 млн. автомобила годишно производство, част от него е в джойнт-венчъри с чужди компании.
Данните за печалбата на японските компании е на база прогнози, защото в Япония финансовата година приключва в края на март.
Резултатите на автомобилните компании за 2019 година:
Печалба: 0.88 млрд. евро
Продажби: 0.705 млн. автомобила
Шведската марка, вече част от империята на китайската Geely, отчете шеста поредна година на рекордни продажби, с добър ръст в ЕС, Китай и САЩ. 705-те хиляди доставени автомобила са с 10% над резултата през 2018, като около една четвърт се падат на XC-гамата. Нетната печалба обаче спада с 2% на годишна база до 9.6 милиарда шведски крони (880 млн. евро).


5