Колко печели - или губи - дадена автомобилна компания, на пръв поглед е от значение само за акционерите й. Но всъщност финансовото състояние на производителите би трябвало сериозно да вълнува и техните клиенти. Компания с хронични парични затруднения трудно ще отдели ресурс да развива нови технологии и да повишава качеството. От друга страна, понякога пък именно пренебрегването на качеството и икономията от материали правят най-големите печалби.

В класацията на Automedia сме включили 19-те най-големи като обем производители, а също и Tesla, която още няма нужния мащаб, но пък е автомобилната компания с най-висока пазарна капитализация. Не са включени китайски компании - макар че поне две от тях имат над 1 млн. автомобила годишно производство, част от него е в джойнт-венчъри с чужди компании.
Данните за печалбата на японските компании е на база прогнози, защото в Япония финансовата година приключва в края на март.
Резултатите на автомобилните компании за 2019 година:
Печалба: 5.05 млрд. евро*
Продажби: 5.323 млн. автомобила
Японската фискална година ще приключи след две седмици. По актуализирани през януари прогнози Honda очаква около 595 млрд. йени (5.05 млрд. евро) нетна печалба - доста под миналогодишния рекорд. През първите девет месеца компанията отчете 5.7% спад в приходите и 2.1% спад в оперативната печалба спрямо същия период на фискалната 2018 година. За това време Honda продаде 3.8 милиона автомобила. За календарната 2019 продажбите са 5.32 милиона.


5