Колко печели - или губи - дадена автомобилна компания, на пръв поглед е от значение само за акционерите й. Но всъщност финансовото състояние на производителите би трябвало сериозно да вълнува и техните клиенти. Компания с хронични парични затруднения трудно ще отдели ресурс да развива нови технологии и да повишава качеството. От друга страна, понякога пък именно пренебрегването на качеството и икономията от материали правят най-големите печалби.

В класацията на Automedia сме включили 19-те най-големи като обем производители, а също и Tesla, която още няма нужния мащаб, но пък е автомобилната компания с най-висока пазарна капитализация. Не са включени китайски компании - макар че поне две от тях имат над 1 млн. автомобила годишно производство, част от него е в джойнт-венчъри с чужди компании.
Данните за печалбата на японските компании е на база прогнози, защото в Япония финансовата година приключва в края на март.
Резултатите на автомобилните компании за 2019 година:
Печалба: 3.2 млрд. евро
Продажби: 3.479 милиона автомобила
Възраждането на групата под ръководството на Карлос Тавареш продължава: през 2019 петте й марки са продали 3.49 милиона автомобила, което е спад с около една десета на годишна база. Но в същото време нетната печалба расте с 13% до 3.2 млрд. евро - рекорд в историята на компанията. Това се дължи както на мерките за намаляване на разходите, така и на факта, че групата вече продава повече автомобили с висок марж, като Peugeot 3008 или новия Citroen C5 Aircross. Маржът на печалба за групата е 8.5%, а при дъщерната марка Opel, която бе неизменно на загуба под шапката на GM, сега маржът достига 6.5%.
Продажбите се разпределят така: Peugeot - 1 453 823 (-16.5%), Citroen - 989 853 (-5.4%), DS - 61 989 (+16.4%), Opel/Vauxhall - 973 431 (-6.2%).


5