fallback

Най-печелившите и най-губещите автомобилни компании

От Tesla до Toyota: кой как се справи финансово през 2019 година

Колко печели - или губи - дадена автомобилна компания, на пръв поглед е от значение само за акционерите й. Но всъщност финансовото състояние на производителите би трябвало сериозно да вълнува и техните клиенти. Компания с хронични парични затруднения трудно ще отдели ресурс да развива нови технологии и да повишава качеството. От друга страна, понякога пък именно пренебрегването на качеството и икономията от материали правят най-големите печалби.

В класацията на Automedia сме включили 19-те най-големи като обем производители, а също и Tesla, която още няма нужния мащаб, но пък е автомобилната компания с най-висока пазарна капитализация. Не са включени китайски компании - макар че поне две от тях имат над 1 млн. автомобила годишно производство, част от него е в джойнт-венчъри с чужди компании. Данните за печалбата на японските компании е на база прогнози, защото в Япония финансовата година приключва в края на март.

Резултатите на автомобилните компании за 2019 година:

 

fallback
  • #47
    сепуко харакири ( преди 3 години )
    Прав е колегата по долу, ако си ял бял хляб, ниокога няма да ядеш клисав ориз
  • #46
    до 49 ( преди 3 години )
    Никога човек, който е карал германски автомобил, няма да го смени с японски. Само в мечтите на специалистите по ръкоделие във форумите
  • #45
    zzztop ( преди 3 години )
    Как няма да растат печалбите, въпреки големите разходи и спада на продажбите, като цените на колите отдавна не следват инфлацията, а я задминават многократно. Смяната на един модел с фейслифт веднага качва цената на колата с поне 10%, а реално си е стария автомобил. До преди една, две години имаше 3 модела на Шкода за под 20 000 лв сега в промоция най-евтината Фабия е 23 000...
  • #44
    анонимен ( преди 3 години )
    Споровете по оста Япония - Германия могат да продължават, но АутоБилд цитира едно знаково изказване на собственик на VW, който си купил Пасат със 170 к.с., но го извикали в сервиза и му направили downgrade до 140 к.с. поради "възможни проблеми с мотора". Така човекът платил 5 000 Евро по - скъпо за нищо. Та, човекът бил бесен и заявил "Следващата ми кола ще е Toyota", като бил по - конкретен от много други германци, които казвали по-общо "Следващата ми кола ще е японска"!
  • #43
    васо ( преди 4 години )
    Беше хубаво и да се направи разбор, кой къде продава.Щото тука номер 1 продава коли на канибалите и чаршафите, а там където колите имат мигачи и чистачки, или не се надбягваш с кравите, е по различно.Или пък, недай Боже ,да има годишен преглед.
  • #42
    ethr ( преди 4 години )
    Статията е неточна..Ваг са на второ място
  • #41
    анонимен ( преди 4 години )
    Качеството е най-добрата реклама. Японците са го разбрали този принцип и доста умело го прилагат не само в автомобилния бранш. Всеки японски продукт е синоним на качество. Когато си купиш нещок японско, знаеш, че е направено така, че да служи дълго и безпроблемно, като е съчетало най-добрите и полезни характеристики на приемлива цена. Има и още много други неща, но мисля тези са основните, за да са успешни някои автомобилни марки, а други не толкова.
  • #40
    анонимен ( преди 4 години )
    Системата на Тойота за производствените структури и контрола на качеството е най-доброто и се изучава във всички технически университети в света, включително и в Германия. Германските инженери го учат на теория, но на практика все още не могат да го приложат. Резултатите го показват. Само една японска автомобилна компания да има печалба колкото всичките немски е доста показателно. Немските марки ни заливат с реклами по медиите, докато японците рекламират продуктите не в медии, а с качество.
  • #39
    анонимен ( преди 4 години )
    Хехехе, 5 страници коментари. Без да ги чета, мога да се хвана на бас, че повечето коментари са на един индивид, плюещ по всичко японско. Като гледам добрите печалби на японците, няма начин да не си е избил комплексите в писане на простотии. Не е добре с главата... Колкото до печалбите, японците са добре представени от всичките си марки и има защо. Добре са оптимизирали и рационализирали производството си. Системата на Тойота за производствените структури и контрола на качеството е най-доброто.
  • #38
    анонимен ( преди 4 години )
    Аз проблеми нямам, както и останалите тук. Само ти имаш нужда да се самоизтъкваш - явно няма пред кого иначе. Или няма как в реалността :D
fallback
Последни