Един от многото детайли във всяко състезание от Formula 1 са гумите. Доставчикът Pirelli предоставя на отборите хиляди гуми всеки състезателен уикенд. Според британското издание Motorsport.com фирмата бракува 1800 гуми след отмяната на състезанието в Австралия.
Шефът на Pirelli motorsport Марио Изола каза: „Приключихме с монтирането на гумите в четвъртък следобед и след това трябваше да демонтираме всичко“.
Логичният въпрос е: защо не бъдат използвани гумите в следващото състезание? Не е толкова просто. За състезанията извън Европа Pirelli демонтира гумите от джантите, за да ги транспортира, а при демонтирането им рискът от последваща употреба е по-висок.
„Когато свалим гумата от джантата, натоварваме външния й пръстен и не сме съвсем уверени дали трябва да използваме гумата отново. Силите, които въздействат в тази част са огромни“, каза Изола. „Не искаме да поемаме каквито и да е рискове“.
Изола добави, че за европейските стартове те могат да бъдат транспортирани с джантите. Когато не бъдат използвани, те се товарят на камиони и се превозват до следващата локация.
Какво се случи с тези 1800 неизползвани гуми? Те не бяха изхвърлени. Pirelli ги смачка, за да не заемат място и след това ги транспортира към Великобритания, където ще бъдат рециклирани в завод за цимент.
Макар бройката да изглежда шокираща, процедурата не е необичайна. Pirelli бракува стотици гуми всеки уикенд – до 560 ако не вали.
„В бъдеще, с оглед на факта, че ще имаме един доставчик и стандартна конструкция на джантите, ще се опитаме да намерим начин да използваме гумите отново. Но трябва да бъдем сигурни, че няма да поемаме рискове“, завърши Изола.
Снимки: Pirelli, Ferrari