IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Samsung направи нова батерия за електромобили

Тя осигурява пробег от 805 км и над хиляда цикъла зареждане/разреждане

Samsung направи нова батерия за електромобили

В продължение на доста години твърдотелните батерии се считаха за отговор на много въпроси, свързани с електрическите превозни средства. Технологията им осигурява по-висока енергийна плътност, което от своя страна гарантира по-широк диапазон от размери в сравнение с литиево-йонните батерии със същия размер. Проблемът беше, че след повторното им зареждане те доста често "сдаваха багажа", а освен това са много скъпи. Samsung обаче, може би е решил първия проблем.

Учени от Висшия технологичен институт на Samsung (SAIT) и Научно-изследователския институт на Samsung в Япония (SRJ) решиха да премахнат литиево-металните аноди, използвани в твърдотелните батерии и да ги заменят с тънък слой от сребро и въглерод (Ag-C). Именно литиево-металните аноди причиняват проблеми с батерията. Те насърчават растежа на дендрити (малки кристални шипове), които проникват в електролита и причиняват късо съединение по време на зареждане. Оттук и краткия живот на твърдотелните батерии.

Samsung - батерия

Японските учени посочват, че използването на анод от сребро и въглерод вместо литий в прототипа осигурява батерия с по-голям капацитет, удължава живота й и я прави по-безопасна. Слоят сребро-въглерод е дебел само пет микрометра, но ако може да постигне в реалния живот това, което екипът на Samsung е създал в лабораторията, може значително да промени електрическите автомобили в бъдеще.

Новата батерия, създадена от учените, ще позволи на електрическите автомобили да изминат около 805 километра, а акумулаторът ще има над 1000 цикъла на зареждане/разреждане. Освен това прототипът, създаден по време на изследването, е с 50% по-малък от обикновената литиево-йонна батерия.

0 от 500
  • #4
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Мазда ( преди 4 години )
    Начи аз за моето колело, което също е хибрид (ток+***) мога да напиша същата информация - без *** минавам 50км, като си помагам - между 100 и 200 км с едно зареждане. А ако карам яваш-яваш, може да измина и 300... Ама хайде сега да не издребняваме, важното е, че работят хората и мислят, и създават, все от някоя трънка ще изскочи заека...
  • #3
    5 rate up comment 0 rate down comment
    младен ( преди 4 години )
    Тия 805 км. как ги изчислиха. Не за друго ами май тоя пробег зависи и на каква кола ще го сложиш, т.е. с какъв ел. двигател, колко тежи колата и др. такива.
  • #2
    7 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    А дано, ама надали. Никакви кокретни данни не са дадени, а само мъгляви предположения! Написани са някакви си 805 км, но нищо не се казва за каква батерия, кола, електромотор, мощност става на въпрос. Не се казва примерно, че тази батерия до сега е имала капацитет 500 км примерно, а сега са ги вдигнали на 800. Просто пак някой е решил да си почеше пръстите на клавиатурата без никаква конкретика. То и за графена от 10+ г. все пишат какви ли не неща, но още не сме го видели реално никъде.
  • #1
    12 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    1000 цикъла живот ама пълни. Ако се ползва 20-80% от капацитета, циклите стават 3000 или над милион километра живот. Е, кой няма да скочи на такава кола? Единствената му грижа е да бодне телефона и колата като се прибере и забравя за случката.