В продължение на доста години твърдотелните батерии се считаха за отговор на много въпроси, свързани с електрическите превозни средства. Технологията им осигурява по-висока енергийна плътност, което от своя страна гарантира по-широк диапазон от размери в сравнение с литиево-йонните батерии със същия размер. Проблемът беше, че след повторното им зареждане те доста често "сдаваха багажа", а освен това са много скъпи. Samsung обаче, може би е решил първия проблем.
Учени от Висшия технологичен институт на Samsung (SAIT) и Научно-изследователския институт на Samsung в Япония (SRJ) решиха да премахнат литиево-металните аноди, използвани в твърдотелните батерии и да ги заменят с тънък слой от сребро и въглерод (Ag-C). Именно литиево-металните аноди причиняват проблеми с батерията. Те насърчават растежа на дендрити (малки кристални шипове), които проникват в електролита и причиняват късо съединение по време на зареждане. Оттук и краткия живот на твърдотелните батерии.
Японските учени посочват, че използването на анод от сребро и въглерод вместо литий в прототипа осигурява батерия с по-голям капацитет, удължава живота й и я прави по-безопасна. Слоят сребро-въглерод е дебел само пет микрометра, но ако може да постигне в реалния живот това, което екипът на Samsung е създал в лабораторията, може значително да промени електрическите автомобили в бъдеще.
Новата батерия, създадена от учените, ще позволи на електрическите автомобили да изминат около 805 километра, а акумулаторът ще има над 1000 цикъла на зареждане/разреждане. Освен това прототипът, създаден по време на изследването, е с 50% по-малък от обикновената литиево-йонна батерия.