IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Samsung направи нова батерия за електромобили

Тя осигурява пробег от 805 км и над хиляда цикъла зареждане/разреждане

Samsung направи нова батерия за електромобили

В продължение на доста години твърдотелните батерии се считаха за отговор на много въпроси, свързани с електрическите превозни средства. Технологията им осигурява по-висока енергийна плътност, което от своя страна гарантира по-широк диапазон от размери в сравнение с литиево-йонните батерии със същия размер. Проблемът беше, че след повторното им зареждане те доста често "сдаваха багажа", а освен това са много скъпи. Samsung обаче, може би е решил първия проблем.

Учени от Висшия технологичен институт на Samsung (SAIT) и Научно-изследователския институт на Samsung в Япония (SRJ) решиха да премахнат литиево-металните аноди, използвани в твърдотелните батерии и да ги заменят с тънък слой от сребро и въглерод (Ag-C). Именно литиево-металните аноди причиняват проблеми с батерията. Те насърчават растежа на дендрити (малки кристални шипове), които проникват в електролита и причиняват късо съединение по време на зареждане. Оттук и краткия живот на твърдотелните батерии.

Samsung - батерия

Японските учени посочват, че използването на анод от сребро и въглерод вместо литий в прототипа осигурява батерия с по-голям капацитет, удължава живота й и я прави по-безопасна. Слоят сребро-въглерод е дебел само пет микрометра, но ако може да постигне в реалния живот това, което екипът на Samsung е създал в лабораторията, може значително да промени електрическите автомобили в бъдеще.

Новата батерия, създадена от учените, ще позволи на електрическите автомобили да изминат около 805 километра, а акумулаторът ще има над 1000 цикъла на зареждане/разреждане. Освен това прототипът, създаден по време на изследването, е с 50% по-малък от обикновената литиево-йонна батерия.

0 от 500
  • #15
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Не се води хибрид бе разбирачо, а се води ЕЛЕКТРИЧЕСКО КОЛЕЛО! Това, че ти си мислиш, че е хибрид е отделна тема. А кой разбира и кой не не си човека, който ще определя при условие, че се разбра, че ти нищо не разбираш. Тези колелета са, като електромобилите, които имат и ДВГ, който да зарежда батерията. Не са хибриди нали, а електромобили с удължен пробег. Дизеловите локомоиви са на същия принцип. Имат дизелов двигател зареждащ батериите като на всяка колоос имат тягов ел.двигател.
  • #14
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Мазда ( преди 2 месеца )
    Значи, да не се повтарям: за колето, което карам, се шегувам, че е хибрид, защото е такова - или карам на ток, или въртя ***, или се кара смесено. Е, това не е ли хибрид, разбирачи? Не пиша под друг ник, освен "Мазда", ок и не ми пука колко много разбирате нещата, от които дефакто нищо не разбирате...
  • #13
    2 rate up comment 1 rate down comment
    electric bike ( преди 2 месеца )
    Моето е с централно разположен ел.мотор и не се води, а и никое не се води хибрид, а електрическо колело. Върви кажи в някой магазин за хибридно колело и ще видиш как ще те гледат, като паднал от Марс, какъвто си между другото по отношение ел.колелетата. Само не разбрах защо спря да се именуваш МАЗДА и защо не отговори на въпросите зададени за това как и какво „изцяло“ си направил по своето „хибридно“ колело?
  • #12
    2 rate up comment 0 rate down comment
    electric bike ( преди 2 месеца )
    А ти напиши electric bike в търсачката и ще видиш какво ще ти излезе! Почти същото, защото никой не казва на електрическите колелета хибридни, а просто електрически. И електромотора не винаги само подпомага въртенето на пИдалите, а може и изобщо да не въртиш и да си се движиш. Зависи какво ти е електрическото колело. Ако си с централно разположен мотор да, помага, но ако си с електромотор на някоя от главините може да не въртиш и пак да си се движиш на ел.тяга.
  • #11
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    хибрид означава кръстоска от две неща, никой не е казал, че това трябва да са електричество и двигател с вътрешно горене. Има колела хибриди, като вотрата сила е човека, и не като му свърши батерията, а електромотра подпомага въртенето на ***. По дефиниция това си е чист хибрид. В европа масово карат точно такива електрически колела. Напишете в google hybrid electric bike и ще видите за какво иде реч...
  • #10
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Алоууу МАЗДАТА, я разкажи какво колело си направил изцяло, че ми стана много любопитно? Ти изобщо колело можеш ли а караш? Виждам, че от колелета нямаш никаква представа щом правиш такива дръзки изказвания. А за хибриди си чувал само, но и тях не ги знаеш какво означават. Абсолютен профан си! Само ще ти кажа, че рамките на колелетата се правят само на 3 места в света и са в Азия. Капли и спици също са от там. Електромотор, ел.модул и батерия също. Кажи ти какво изцяло направи cмeшнико!
  • #9
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Всяко електрическо колело, като му свърши батерията можеш да го караш, както се кара нормално колело, но това не го прави хибрид. Хибрид е когато имаш освен ел.задвижване и ДВГ. Тогава е хибрид, но ти откъде ли ще знаеш, като само си мечтал за ел.колело и си измисляш как си направил уж такова и то „изцяло“. Би ли обяснил какво значи „ИЗЦЯЛО“? А между другото продават кит за трансформация на нормално колело в електрическо. В ИБЕЙ, Али Баба и др.сайтове е пълно с китайски подобни.
  • #8
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Мазда ( преди 2 месеца )
    До коментар #6 Човече, много си зле, знаеш ли го? Знаеш ли какво е хибрид? Не, нали? Моето колело, направено изцяло от мен е пълен хибрид, защото: - мога да го "яздя" само на ток, врътка като бензинов мотор - мога да го карам само с мускулна сила, демек "на пeдали", без да използвам грам батерия - мога да го карам с "педаласист"-а, ако си го включа, защото колелото ми не е фабрично и не е регламентирано като тези от магазина, при които има ограничение от 25 км/ч и работят в режим педаласис ...
  • #7
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Много се съмнявам Самсунг да имат институт в Япония.
  • #6
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Хибридни колелета НЯМА! Имаше опити за такива, но са НЕуспешни. Има електрически колелета. Те не са хибридни, а ЕЛЕКТРИЧЕСКИ!!! Ако го знаеше това, нямаше да се издадеш, че нямаш никакво такова. А и с километрите си се поолял малко. Аз имам едно от най-добрите с най-добра автономност ел.колелета. По книжка му дават 180 км. пробег, но реално е около 150 км. и то само при степен в която въртиш доста сериозно пИдалите и му помагаш. В спортен режим изминава около 60 км, а в режим круиз 100 км.