fallback

Опасна ли е за двигателя системата "старт-стоп"?

Изобретена първоначално в Япония, тя намалява чувствително градския разход

Системата за автоматично изключване и включване на двигателя (старт/стоп) първоначално е разработена от Toyota, за да пести гориво. В първите й версии двигателят можеше да бъде изключен с бутон, след като достигне работната си температура. Когато светофарът превключи на зелено, двигателят можеше да се стартира с леко натискане на газта.       

Системата бе модернизирана след 2000 г. Въпреки че все още бе наличен бутон, тя вече работеше напълно автоматично. Двигателят се изключваше, когато се достигнат обороти на празен ход и съединителят бъде освободен. Активирането се извършваше с натискане на педала на газта или при задействане на предавка.

Автомобилите, оборудвани с автоматична система за старт-стоп, имат по-голям акумулатор и по-мощен стартер. По-мощните акумулатори и стартери са необходими, тъй като се използват много по-често през живота на автомобила.

Основното предимство на системата за автоматичен старт/стоп е спестяването на гориво при по-дълги периоди на стоене, например на светофари, в задръстване или на затворена железопътна бариера. Те се използват най-много в градския трафик.       

         Съществуват обаче и недостатъци и те се дължат главно на ограниченото използване на автомобила. Когато батерията е изтощена или двигателят все още не е загрял, системата старт/стоп остава изключена. Ако не сте поставили предпазния колан или ако климатичната система работи, тъй като желаната температура в автомобила все още не е достигната, функцията също се деактивира. Ако вратата на водача не е затворена правилно или капакът не е заключен, това също означава, че двигателят трябва да се стартира и спира ръчно.

Системата не вреди на самия двигател, тъй като се активира само когато агрегатът достигне работната си температура. Твърде честото включване при студен двигател би го повредило и следователно температурата му е пряко свързана със системата за автоматичен старт/стоп. Въпреки че различни производители интегрират системите в своите превозни средства, те все още не са стандартно оборудване навсякъде.  

Снимки: AutoScout24

fallback
  • #31
    анонимен ( преди 1 година )
    Всъщност при стартиране на двигателя тази джаджа задейства електронно деактивиращият бутон.
  • #30
    анонимен ( преди 1 година )
    Има такива електронни джаджи които задействат деактивирането на старт/стопа,но се монтират на клемите на деактивиращият бутон и се иска доста разглобяване https://***.carelectronic-webshop.de/en/car-memory-modules/deactivation-engine-stop-start-system/toyota-engine-stop-start-system-deactivation-memory-module_24_27
  • #29
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Старт стопа е горе долу единственото, което мразя в колата си! Безумна система и въобще нищо не пести! Повишения разход в града не идва от престоя, а от непрекъснатото спри-тръгни, всяко тръгване коства гориво, докато се преодолеят силите действащи при покой и колата набере скорост и инерция. Бих я изтръгнал ако мога, добре поне че има бутон за изклчюване при някои и това е сложно
  • #28
    Oliverzvs ( преди 1 година )
    Отличное место, где можно выбрать натуральные лекарственные средства от многих недугов по умеренным ценам в одном месте https://hipolink.me/tvoja_apteka
  • #27
    бачо Кольо ( преди 1 година )
    При повечето автомобили със старт-стоп система ,повторното запалване на двигателя става от генератора,но не при всички е така,има и дето се палят винаги от стартера.Веднъж карах едно ауди с тава с-*** и я изключих доста бързо-не ми допадна особено.
  • #26
    морски ( преди 3 години )
    Аз лично не съм карал автомобил със старт - стоп система, но при разговор с таксиметров шофьор в Англия последният се оплака че през месец - два сменял ксенонови крушки на фаровете, а и отделно имал чести проблеми със стартера и акумулатора ( живота им се скъсявал няколко пъти). Това го принудило да изключи системата. Отделно смятам ,че честите стартове и стопове допринасят за по бързото износване на двигателя поради пониженото налягане в маслената система при покой на двигателя.
  • #25
    Bentz ( преди 4 години )
    Старт/стоп системата е измислена преди много години от българския професионален шофьор Друг е въпроса кой е откраднал тази наша идея
  • #24
    Иво ( преди 4 години )
    Поредната система, която трябва да платиш при покупка на нова кола!Ако я сложат, като допълнителна екстра никой няма да си я поръча!От новите екстри, много ми допада , системата за мъртва точка. Гаранция ще спаси доста животи, на мотористи и колоездачи!
  • #23
    Готин ( преди 4 години )
    Всички нововъведения в съвременните автомобили, убиха удоволствието от шофирането. Като вляза в шоурума и видя ,,спортиста,, на марката с паркинг бутон, автомат и старт-стоп система, умирам от смях!!!
  • #22
    Готин ( преди 4 години )
    Алооо #21 ХлебараМеси там и не умувай, ако не искаш да покажеш пълна липса на знания.
fallback
Последни