fallback

За какво да внимаваме при поставяне на ксенонови крушки

Техническото оборудване е лесно, но проблем може да се окажат разпоредбите

Да виждаш и да те виждат – това е едно от основните правила за безопасност на пътя. Ксеноновите светлини допринасят за тази безопасност. Те могат да бъдат монтирани и в по-стари превозни средства. Но преди да предприемете преоборудването, трябва да познавате и съответните разпоредби.

Дооборудването с ксенонови крушки е много популярно сред шофьорите навсякъде по света. Редкият газ осигурява около два и половина повече светлина от конвенционалните халогенни светлини. И това, което на теория звучи много, наистина води до голяма разлика по тъмните шосета.

Предимствата са очевидни – близката до дневната газова светлина допринася значително за безопасността на пътя. Ще забележите и значително по-ниска консумация на енергия. В допълнение, тези фарове имат много по-дълъг живот, което от своя страна помага за спестяването на разходи.

В интернет се предлагат все повече комплекти за преобразуване, които не отговарят на необходимите разпоредби. Според доставчиците, монтажът трябва да е много прост: вадите халогенна крушка от щекера, поставяте газорзреждащите източници на светлина и ксеноновиге крушки и закрепване баласта. Продавачите обаче не споменават една уловка: тази размяна е забранена.

В допълнение към предимствата има и недостатъци. Ако не можете да извършите преобразуването сами, разходите - в зависимост от типа превозно средство, което карате – може да надхвърлят 1000 евро.

Също така не трябва да подценявате разходите за поддръжка. Това трябва да се извършва от автосервиз.

Монтирането на ксенон в колата по принцип е много лесно. Истинската трудност се крие в допълнителните разпоредби.

Как да направите инсталацията?

В радиаторната решетка разхлабете двата винта с гаечен ключ осмица. Тогава двата носача се освобождават и решетката се сваля.

Сега ще видите два винта в горната част и един винт в долната част на корпуса на фара, който трябва да развиете. Старите лампи и крушките вече могат да бъдат премахнати.

Подгответе ксеноновите фарове за монтаж, като отворите задните капаци. Свържете кабелите към необходимите адаптери. В идеалния случай баластът е разположен под фаровете.

Завъртете крушките обратно на часовниковата стрелка.

След като премахнете всички кабели на халогенните фарове, свържете новите кабели в съответствие с инструкциите на производителя и инсталирайте фаровете.

Сега се нуждаете само от сервиз, където да настроите фаровете.

Решението за монтиране на ксеноновите фарове се влияе от няколко фактора. Ако преоборудвате колата си с ксенон, трябва да регистрирате новия източник на светлина при следващия технически преглед. Но само това не е достатъчно.

Съгласно Регламент 48 на ECE, трябва да преоборудвате и следните компоненти: първо, автоматично регулиране на обхвата на фаровете и второ - система за миене на фарове. В противен случай лицензът за експлоатация и застрахователното покритие могат бъдат загубени. Затова трябва да помислите два пъти за преоборудване на автомобила си изобщо.

Снимки: интернет

fallback
  • #8
    до 7 ( преди 4 години )
    Ама фаровете на същите ( камиони и автобуси ) са на височина точно толкова отдалечени от асфалта, колкото и на СЮВ, че и по-ниско. А това, че Вашите фарове осветяват луната означава, че сте пътник към честитка от КАТ. Моите са регулирани и не светят в очите на водачите на камиони, а осветяват пътя пред мен.
  • #7
    До 4 ( преди 4 години )
    За теб явно понятие автобус и камион нищо не значат. Каква мантинела, какви пет лева когато очите на водача са на 2,5 метра над земята?
  • #6
    младен ( преди 4 години )
    Ударихе тъпометъра с нескопосано преведената статия. Мангасле ще се справи по добре.
  • #5
    анонимен ( преди 4 години )
    Ксеноновите лампи се поставят фабрично САМО на прожектори с подходящата леща(лупа). Поставянето на ксенонова лампа на рефлекторен фар е абсолючтно забранено на запад. Тук разбира се всеки си прави каквото си иска понеже няма никакъв контрол за тия незаконни "модификации". Ксеноновата лампа има около 3 пъти по-висок интензитет и изисква точно каналиране на потока светлина, Дори и да наведете рефлекторните фарове с ксенон те пак ЗАСЛЕПЯВАТ. Ако искате ксенон си сложете ксенонови прожектори.
  • #4
    някой ( преди 4 години )
    Да, няма проблем да караш на дълги на магистрала, ако в твоята половина няма пред теб коли. В нормалните държави фаровете не заслепяват насрещно движещите се, защото мантинелата ( преградата ) между насрещно движещите се потоци МПС е изчислена от хора, които имат образование и акъл. У нас всеки е майстор, непризнат гений в своята специалност, а всички останали са кух.и ***. А си има ксенон крушки за рефл. фарове, но реално са употребяеми ( не заслепяват и светят кач. ) на малък бр. коли
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    Отделно очевидно хората смятат че е ок да се кара на дълги при налично насрещно движение по магистрала
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    В БГ в момента е ужас да се кара нощно време. Освен китайските не настроени ксенони имаме и купища блъскани та блъскани коли с криви фарове, които каквото и да ги правиш заслепяваш ниско прелитащи самолети. Миналата седмица карам по Тракия по тъмно аз съм в дясна лента отсреща кола отново в дясна лента ме заслепява с десния си фар - на практика през 3 ленти и разделителна. Присветнах му с дългите и оня пусна дълги - дългия и късия светеха в една посока.
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    Пак преписана статия от западен сайт и то изглежда не новинарски ами форум на дадена марка. Иначе за какво да внимаваме - ако колата е с рефлектор НЕ СЛАГАЙ КСЕНОН. Особено ако крушката е Н4.
fallback
Последни