IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Британци създадоха най-мощния електромотор в света

Ampere тежи едва 10 килограма, развива 295 конски сили

Британци създадоха най-мощния електромотор в света

Инженерите от британската компания Equipmake разработиха, според техните думи, "най-мощният електромотор с постоянни магнити в света".

Създаден в сътрудничество със специалистите по 3D печат Hieta, така нареченият Ampere тежи по-малко от 10 кг, но осигурява максимална мощност от 295 к.с. За справка: двата електромотора на Jaguar I-Pace тежат около 40 кг всеки и произвеждат 197 к.с. Мощност на Ampere от 27 коня на килограм осигурява по-добра отделяна мощност от всеки конвенционален електромотор, който се продава в момента.

Малкото тегло на устройството се дължи главно на минималната употреба на метал в неговия дизайн и иновативния корпус, който е направен с помощта на 3D печат. Допълнително предимство на този производствен метод е повишеният топлинен КПД, което означава, че двигателят може да се върти по-бързо и по-дълго без да прегрява.

Ampere - електромотор

Въпреки впечатляващите си характеристики, Ampere ще има сравнително ниска цена, като се има предвид леката му конструкция. Разработката на двигателя беше финансирана от правителствената програма Innovate UK, която предоставя финансова подкрепа за проекти в Обединеното кралство. Очаква се работещите прототипи да бъдат пуснати в експлоатация през следващите 12 месеца.

0 от 500
  • #25
    3 rate up comment 4 rate down comment
    ASD ( преди 4 години )
    При ЕЛ двигателите за коли е важно КПД-то. Не вярвам този толкова лек мотор да има добро КПД. Реално на фона на тежките батерии теглото на ел. мотора в колата е без значение. Дали може да преминава в режим на генератор и какво му е КПД-то като генератор също е важно.П-П-Група германски учени стигнали до заключението ,, че понятието "група английски учени" е оксиморон.
  • #24
    6 rate up comment 1 rate down comment
    До 20 ( преди 4 години )
    Ако не си разбрал, тези ел.двигатели са и генератори. Той може и да зарежда с ток, ако има какво да го върти. Но се сещаш, че ако едно ДВГ върти генератора, разхода на това ДВГ може да гони и 20 на 100! Зависи колко бързо се кара. Или ти мислиш, че сега го измисли.
  • #23
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Mr.T ти със забавено развитие ли си? Хората ти казват че подкрепят напредването на ел-колите и ел.моторите.. АМА в България още няма как да се ползват реално с необходимата практичност.. нещо не разбираш ли? да ти го напиша ли по-бавно за да го разбереш?!
  • #22
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Mr. T ( преди 4 години )
    Тва сте вие, само за бактерии си мислите. Не сте се качили, не сте ползвали, зареждали, не сте видели как е, що е. Че в София зарядните вече гонят стотачка и доста DC. Нищо, но от сърце! Ей малко нагоре ще ви избоде очите статията "Електромоторите на Jaguar се оказаха по-ефективни от V8", в която се казва, че ел. таксито I-Pace на ринга прави до 6 обиколки с един заряд, докато осмаците свършват резервоара за 2..И тая статия няма НИТО ЕДИН коментар. От толкоз бактерии си докарахме коронавирус : ...
  • #21
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До #21 ( преди 4 години )
    Евала бре човек, най-после някой да разбере за какво говорим!
  • #20
    4 rate up comment 1 rate down comment
    бавареца ( преди 4 години )
    на ел.колите одавна не им е проблем ел.двигателя. проблема им е батерията - това тук не им решава проблема , но може да реши проблемите на хибридите
  • #19
    0 rate up comment 3 rate down comment
    бавареца ( преди 4 години )
    малко съм скептичен , но ако направят и генератор 10кг и 300кс - значи електрическите коли ще умрат. ще останат само ДВГ с електрическа безстепенна трансмисия и хибриди. особено хибриди
  • #18
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    При бензинова кола 140 ти гълта около 7/100. При 50-55л резервоар 45 без резерва и *** ти имаш около 600км. Да с бензиновата печелиш 10 мин и 200км. Но ел колите се развиват активно от има няма 8 години. И за това време дръпнаха осезаемо. След още един 5 години вече ще са на равно с бензиновите.
  • #17
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Дори времето за зареждане вече не е проблем. Проблема е в цената и теглото на батериите и цената на инфраструктурата за бързо зареждане. Като имаш вече 250кВ зарядна и кола с 100кВч батерия - не стигаш на зарядната станция с 0% а все имаш едни 10-тина и не зарждаш над 90% имаш да заредиш 80кВч - това са 20-тина мин. И ти дават пробег от около 400 със 140. Около 500 ако караш със 120.
  • #16
    1 rate up comment 5 rate down comment
    seliandura ( преди 4 години )
    ne si harchete parite za dvg troshliaci.che sled 5 g. nema I 5 lv. da struvat. samo za ekstri mislite a ste se pvurnali v chovali