fallback

Шефът на Porsche: Батериите ще изядат печалбата на всички

Вместо да поевтинеят, електромобилите може дори да поскъпнат в близките години, предупреждава Оливер Блуме

Печалбата на всички автомобилни компании ще намалее чувствително в следващите години заради прехода към електромобили, предупреди главният изпълнителен директор на Porsche Оливер Блуме.

Поне няколко години Porsche няма да печели от модели като Taycan, признава Оливер Блуме. Снимка Porsche

Няма никакви изгледи цената на литиево-йонните батерии, които оформят почти две трети от себестойността на един електромобил, да намалее в близко бъдеще, обясни доктор Блуме в разговор с The Financial Times. Сметките на европейските политици, които натискат за прехода към електромобили, предвиждаха цената да падне с увеличането на производствените обеми. Блуме обаче потвърждава предположенията на Automedia.bg, че всъщност нарастващото търсене ще компенсира това, като напомпа драстично цените на основни суровини за производството на батерии - литий, кобалт, редки земни елементи.

Мина за добив на литий в Западна Австралия. Цените на суровините за производство на батерии тепърва ще растат заради очаквания бум в търсенето

"Не очаквам спад при цените, защото има огромно търсене и много "тапи", що се отнася до възможностите за производство", коментира Блуме, чиято компания вече започна доставки на първия си електромобил Taycan.

Porsche като част от групата Volkswagen има фиксирани договори за доставка на батерии с корейската LG Chem. За повечето конкуренти обаче предстои дори скок в цените, преди пазарът да стане достатъчно голям, за да ги коригира чрез икономии от мащаба, подчерта Блуме.

В същото време опериращите в Европа автопроизводители са принудени да продават колкото е възможно повече електромобили, за да покрият все по-затягащите се лимити на ЕС за парниковите емесии. Обществена тайна е, че в момента почти всички електромобили се продават на загуба или поне на себестойност - и дори така цената им е доста над тази на конвенционалните модели. Единствено на пазарите с щедри държавни субсидии делът на електрическото задвижване расте забележимо. Блуме признава, че и Taycan няма да носи печалба поне още няколко години.

Концернът VW е обезпечен с батерии чрез договорите си с азиатски доставчици до 2023. След това компанията разчита да покрива нуждите си от партньорството с шведската Northvolt

След Дизелгейт новото ръководство на Volkswagen обяви драматичен обрат в политиката и насоченост основно към електромобилите. Амбицията на компанията е да произведе 26 милиона електрически коли в следващите 9 години (което е почти една трета от цялата й продукция). Заради това се очаква търсенето на батерии да се увеличи четири пъти до 2025 година.

Volkswagen инвестира в собствените фабрики за производство на батерии в партньорство с шведската Northvolt, но за момента разчита почти изцяло на внос от Южна Корея и Китай. Шефът на концерна Херберт Дийс уверява, че благодарение на предварителните договори с фиксирани цени VW е обезпечен с батерии поне до 2023.

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 4 години )
    Пича или да влиза в реалността или фалит. Кво като са на 80 години фирма, за 1 година и са продадени на китайците. Те проблеми с батериите нямат. Собствените му инвеститори ще му набият здравия шут на тоя ***.
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    Батериите са обречена концепция. Докато не се измисли реално решение на проблема електрическите коли няма да станат масови.Някой ден хората ще измислят как да правят студен ядрен синтез. После ще смалят реакторите до малки разбери и ще пратят батериите в историята. Всъщност не само батериите ами цялата енергетика защото всеки един уред или машина сам ще си произвежда енергията.
  • #3
    До 1 ( преди 4 години )
    Къде видя че ще поскъпнат 4 пъти това че ще се увеличи търсенето на батерии 4 пъти не значи 4но по-скъпи както в момента търсенето е много пъти над това от преди 5-6 години но цените са много под тогавашните
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    И цената на лития последните няколко години пада постепенно Май 2018та е 20 долара килото на литиевия карбонатСептември същата година е 15 долараОт декември 2019та държи цена от около 9 долара килограм
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    Те като не искат да инвестират батериите им виновни вярно че има недостиг отдавна макар огромния ръст но скок в цените не е имало и не се очаква вече има батерии с минимално количество или никакъв кобалт на Тайкан батерията вероятно е 15 до 20% от стойността а версиите за 110К и 190К евро имат една и съща батерия .Базовия модел 3 за 40К долара има батерия за 13К и в китайския завод с новите батерии на CATL без кобалт и отделни модули цената ще падне на 10-11К
fallback
Последни