IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Каква е реалната мощност на Tesla Model 3?

Две версии на американския електромобил бяха тествани с диностенд (ВИДЕО)

Каква е реалната мощност на Tesla Model 3?

Шефът на Tesla Илон Мъск често се хвали в социалната мрежа "Туитър", че мощността на Tesla Model 3 е "голяма", но така или иначе американската компания не публикува официално тези данни за електромобила. Затова сайтът InsideEVs реши да провери независимо каква е мощността на две версии на модела - Standart Plus и двумоторната Performance. Тестовете бяха извършени чрез динамометър (диностенд) и показаха интересни резултати. Първо обаче, малко обяснения.

На практика, реалната мощност на електрически автомобил зависи не само от теоретичните възможности на двигателя, но и от състоянието на батериите и режима на шофиране. В това отношение електричките се различават много от моделите с ДВГ, които са в състояние да работят доста дълго време на върха на възможностите си, без да губят мощност. Да кажем така: състезанията по овални писти и скоростни рекорди не са основните дисциплини за електрическите автомобили.

С други думи, при ДВГ реалната максимална мощност обикновено плюс-минус съвпада с теоретично обявената от производителя (ако не вземете предвид износването на компонентите или, да речем, увеличените загуби в трансмисията). А при електромобилите батерията не издържа на продължителна работа до предела - при интензивно разреждане с течение на времето компонентите се разграждат и батерията започва да "умира", губейки изчислените стойности. Ето защо европейският стандарт ECE R85, прилаган за електрическите автомобили, определя максималната мощност като тази, която задвижването е в състояние да развие средно за 30 минути.

Целта на тестовете, проведени от специалистите от InsideEVs, беше да се установи пиковата мощност на Tesla Model 3. Колко киловата и нютонметри може да осигури задвижването на американския модел, без да значение стандартите на сертификационните тестове?

Ако не ви се гледа шестминутното видео или имате проблеми с английските субтитри, ето ви резултатите. Standart Plus показа мощност от 192 кВт (261 к.с.) и 310 Нм при 6980 об/мин и 4950 об/мин съответно, като към 14 700 об/мин показателите постепенно намаляват. Модификацията Performance очаквано е по-мощна - 347 кВт (472 к.с.) при 6550 об/мин и 545 Нм при 5860 об/мин, но при увеличаване на оборотите показателите започват да падат, въпреки че до 14 000 об/мин на колелата все още се падат 170 кВт (230 к.с.). По време на тестовете батериите са били заредени приблизително на 80%, така че при изцяло пълни върховата мощност и въртящият момент може да са малко по-високи.

0 от 500
  • #2
    20 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Няма ли поне един шестак TDI да свисти турбината и на бълва черни сажди отзад не ми го хвали.
  • #1
    26 rate up comment 11 rate down comment
    .. ( преди 4 години )
    Батерията "умирала", колата се разпадала, Тесла-та фалирала и какво ли още не, само и само да не си купите електричка, че петролното лоби няма да има приходи.Истината е, че мощността и ускоренитео на Модел С няма нищо общо с пушешите аналози на ДВГ. Когато и да я настъпиш, тогава ускорява.В БГ инфраструктура за такива коли почти няма, но то и пътища като хората нямаме...