IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Каква е реалната мощност на Tesla Model 3?

Две версии на американския електромобил бяха тествани с диностенд (ВИДЕО)

Каква е реалната мощност на Tesla Model 3?

Шефът на Tesla Илон Мъск често се хвали в социалната мрежа "Туитър", че мощността на Tesla Model 3 е "голяма", но така или иначе американската компания не публикува официално тези данни за електромобила. Затова сайтът InsideEVs реши да провери независимо каква е мощността на две версии на модела - Standart Plus и двумоторната Performance. Тестовете бяха извършени чрез динамометър (диностенд) и показаха интересни резултати. Първо обаче, малко обяснения.

На практика, реалната мощност на електрически автомобил зависи не само от теоретичните възможности на двигателя, но и от състоянието на батериите и режима на шофиране. В това отношение електричките се различават много от моделите с ДВГ, които са в състояние да работят доста дълго време на върха на възможностите си, без да губят мощност. Да кажем така: състезанията по овални писти и скоростни рекорди не са основните дисциплини за електрическите автомобили.

С други думи, при ДВГ реалната максимална мощност обикновено плюс-минус съвпада с теоретично обявената от производителя (ако не вземете предвид износването на компонентите или, да речем, увеличените загуби в трансмисията). А при електромобилите батерията не издържа на продължителна работа до предела - при интензивно разреждане с течение на времето компонентите се разграждат и батерията започва да "умира", губейки изчислените стойности. Ето защо европейският стандарт ECE R85, прилаган за електрическите автомобили, определя максималната мощност като тази, която задвижването е в състояние да развие средно за 30 минути.

Целта на тестовете, проведени от специалистите от InsideEVs, беше да се установи пиковата мощност на Tesla Model 3. Колко киловата и нютонметри може да осигури задвижването на американския модел, без да значение стандартите на сертификационните тестове?

Ако не ви се гледа шестминутното видео или имате проблеми с английските субтитри, ето ви резултатите. Standart Plus показа мощност от 192 кВт (261 к.с.) и 310 Нм при 6980 об/мин и 4950 об/мин съответно, като към 14 700 об/мин показателите постепенно намаляват. Модификацията Performance очаквано е по-мощна - 347 кВт (472 к.с.) при 6550 об/мин и 545 Нм при 5860 об/мин, но при увеличаване на оборотите показателите започват да падат, въпреки че до 14 000 об/мин на колелата все още се падат 170 кВт (230 к.с.). По време на тестовете батериите са били заредени приблизително на 80%, така че при изцяло пълни върховата мощност и въртящият момент може да са малко по-високи.

0 от 500
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    азтун ( преди 2 години )
    Ей сегичка, веднага след рецензията от ПВ оформям изискванията по патентът си за перпето генератор и всички кандила ще бъдат смешни за света(или поне за мен)..Разбира се всякаква легална интеграция ще е съпътствана от електронно проследяващо устройство-електромер и т. н.... в бъдещето може би..
  • #11
    0 rate up comment 2 rate down comment
    TSLA ( преди 4 години )
    Попов, не става със седене тая работа. С каране става. Ако имаш нужда от фотьойл, отиваш в магазин за обзавеждане.
  • #10
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Пропов ( преди 4 години )
    Тия дни седнах в една Тесла в шоурум. Демек нова ще да е била. Ами все едно седнах в беседка. Всичко е плоско, някак едноизмерно. Никакъв уют, кънти, вратите дрънчат... Личи си, че колата е скалъпена, не е правена с умения и вещина. И това е големия проблем на Тесла. Не е правена от автомобилни хора, и това много много и личи. Ако ще и 1000 коня да има, това не е автомобил, а черупка. Седнах и във Фискер Карма, е там е друго. Ама Гн Фискер е отдавна в автоиндустрията. Научил е това онова.
  • #9
    12 rate up comment 6 rate down comment
    Майстора ( преди 4 години )
    Пълни глупости! Едва под 10% заряд може да се усети ограничаване на мощността. Който е навъртял поне 10 хил. км с поне 3 модела ел. коли знае. Засичал съм i3 на 29 остатъчни км по лек наклон със Speed logic и спринта до 100 беше точно 5.7 секунди и изминати точно 107 метра. Всеки дизелогрухтер или бензинка на високо умират, заради разредения въздух! Испанците от aprem тестваха Модел 3 - при 80% заряд ускорението 40-80 е за 1.8 секунди, а при 20% заряд е за 1.9 сек.! Кви глупости дрънкате?!
  • #8
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Хак-хак ( преди 4 години )
    Хах че те хакерите преди 10 години засилиха един Jeep в канавката за да докажат какво могат. Ако си ***, ще те хакат навсякъде - и в дизел, и в ел. Ако си умен човек, си произвеждаш тока сам и си екранираш съответните модули в колата, а не чакаш с тубата като изпразнен х.й по бензиностанциите с надеждата да пропуснат една цистерна от ембаргото.
  • #7
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Е, тогава защо е целият този спор: "димящият немски дизел" срещу "добрият чичко Мъск" ??
  • #6
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    на никой не му дреме за екологията и историята с глобалното затопляне има една цел събиране на всевъзможни екотакси от собственицити на автомобили от частни компании с цел последваща покупка на вили яхти супер и мегакари от съседната статия за да е живота на едни 5 процента от популацията лайф а за другите 95 процента да е жизнь
  • #5
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Много странно: - повечето, тук коментиращи, са големи противници на ДВГ, да речем. В същото време като стане въпрос за екология, Грета и т.н. същите коментиращи в един глас: Не, тия са мошеници, Грета е луда и още подобни определения! А тука са по-принципни "еколози" и от самата Грета!
  • #4
    9 rate up comment 20 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    електромобилите имат една единствена цел да ограничат свободното придвижване който не слуша дистанционно му се спира двигателя ако превишиш скоростта заряда на батерията пада стоиш на пътя и чакаш пътна помощ с дизелов генератор за да те зареди или на екуатор до първата зарядна станция и спиш в колата и всеки ден мислиш ако ти се наложи инцидентно пътуване дали ще стигнеш от точка А до точка Б електроавтомобилите са за градско използване като втори трети автомобил
  • #3
    16 rate up comment 2 rate down comment
    dosta ( преди 4 години )
    Доста съм впечатлен! Браво!!!