fallback

Харчат ли повече гориво автомобилите с автоматични кутии?

При старите модели разлика имаше, но какво се случва при новите

Превозни средства с автоматични предавателни кутии в Европа има от 50-те години на миналия век. Целта на инженерите е била да улеснят шофирането за водача, като разходът на бензин не бил от чак такова значение - разбираемо за епоха, когато горивата са стрували центове.

Истината е, че при тези първи генерации на автоматиците разходът е чувствително по-висок, отколкото при ръчните трансмисии. Причината за това е технологията на преобразувателя, при която настъпват високи загуби от триене. Това бе и причината по-старите автомобили с автоматични кутии да ускоряват много по-бавно от тези с ръчна.

    

Междувременно обаче технологиите се промениха. Самото превключване сега се изчислява от компютри. В резултат на това двигателят винаги работи в оптималния си оборотен диапазон. Технологията за избиране на съответната предавка също се промени по такъв начин, че превключването вече не е по-малко ефективно от ръчната смяна - и често дори е по-ефективно.

С ръчна скоростна кутия шофьорът решава при какви обороти да превключи по-висока предавка. Особено спортно настроените шофьори предпочитат смяна на предавките при по-високи обороти. Това оптимизира ускорението, но също така увеличава разхода на гориво.               При автоматична кутия компютърът решава кога да задейства превключването има смисъл. Компютърът оценява всички съответни данни за превозното средство, за да избере най-ефективната предавка. Това той може да направи по-добре от шофьора.

Ето защо консумацията на бензин остава ниска. Поради тази технология, съвременните превозни средства с автоматична кутия не харчат повече гориво, отколкото тези с ръчни. Това дава възможност за икономично шофиране и с автоматик.             Недостатък на автоматичните кутии си остава фактът, че са доста големи и заемат много място. Това пространство не винаги е достъпно в малките автомобили поради малката каросерия. Но за такива автомобили има съответното решение.

Например, има кутии с два съединителя с автоматично превключване. Автомобилите с трансмисия с двоен съединител предлагат същия комфорт като автомобилите с конвенционална трансмисия. Както подсказва името, такова предаване е оборудвано с два съединителя. Докато единият е затворен, вторият съединител се отваря. По време на процеса на превключване първият съединител се отваря, а вторият съединител е затворен. Процесът на превключване отнема само няколко милисекунди, а силовото предаване не се прекъсва осезаемо.              С напредването на технологиите със сигурност няма да мине много време, преди превозните средства с автоматична система да консумират по-малко гориво, отколкото тези с ръчни кутии. Заслужава да се отбележи обаче, че върху разхода влияят и други фактори, например скоростта.

Снимки: AutoScout24  

fallback
  • #9
    Автомат ( преди 4 години )
    Разликата в разхода е незначителна, сравнена с комфорта на автоматика, особено в градски условия.При 7, 8 и 9 степенните автоматични трансмисии няма реална алтернатива, като точно чрез тях се понижава и разхода при висока скорост
  • #8
    анонимен ( преди 4 години )
    #7 А ти как може да си толкова ***? Производителя го дава толкова. Питай инженерите как са го изчислили, а не мен! Сигурно сега ще попиташ и как съм изчислил, че автомата ми е с по-добра динамика и ускорение! Ами, като си *** що да не питаш? По-лесно е вместо да помислиш малко.
  • #7
    Жеко ( преди 4 години )
    Как го исчисли че харчи 0.5 по малко голям инжинер ще излезеш
  • #6
    анонимен ( преди 4 години )
    #3 За старите автомати е така, но при новите е точно обратното. Моят автомат харчи с 0,5/100 л бензин по-малко отколкото с ръчка. А да не говорим колко е удобно да не ръчкаш непрекъснато, да риташ амбреажа и т.н. Концентрираш се максимално върху шофирането, пътя и обстановката и се наслаждаваш на всичко около теб.. А за задръстванията няма нещо по-добро от автоматик. За града на всяко кръстовище няма да превключваш и да потегляш с 1-ва, 2-ра, 3-та и т.н. Дърварска работа е това ръчкането.
  • #5
    анонимен ( преди 4 години )
    Имам автоматична трансмисия с 2 съединителя. Производителя дава по-нисък разход на автомата и по-добро ускорение отколкото с ръчна. Ако ми липсва ръчката(никога до сега несе е случвало) имам пера на волана откъдето мога да превключвам желаната предавка. Който обаче е карал и има опит с автоматиците знае как да превключва различни предавки само с пeдaлите на газта и спирачката. Другото положително на автомата е, че щади двигателя и той е винаги в оптимални обороти и икономичен режим.
  • #4
    Понко ( преди 4 години )
    На теория е така, но на практика ми се струва, че не е!?
  • #3
    Ицо ( преди 4 години )
    Статята е невярна, че няма разлика в разхода на ръчна скоростна кутия и автомат, имал съм мерцедеси 2009г. идвете скоростни кутии, и мога да кажа, че при еднакво шофиране с около 2литра на 100км. автомата харчи повече!
  • #2
    Анести ( преди 4 години )
    Бла-бла
  • #1
    ( преди 4 години )
fallback
Последни