Мощност 136 к.с. и 260 Нм въртящ момент. От нула до 100 км/ч за 8,1 секунди. Пробег с едно зареждане от 330 км от акумулатор с мощност 50 кВт/ч. Техническите данни данни за новия Opel Corsa-e, който стъпи на пазара наскоро, са впечатляващи. Но познавате ли нейните предци? Преди 30 години Opel Kadett Impuls I попадна в полезрението на специалистите.
Изследванията на електрическата мобилност при Opel имат дълга традиция: През май 1971 г. Opel GT, оборудван с електромотор, развива 188 км/ч. Планираният рекорд за изминаване на 100 километра бе отменен след 44 км, тъй като акумулаторите му се разредиха.
20 години по-късно Kadett Impuls I е много по-практичен. Той бе дълъг точно четири метра и съответно малко по-къс от сегашната Corsa (4,06 м). Той е създаден на базата на Opel Kadett E и е разработен заедно с RWE Energie AG и производителя на батерии SAFT.
Kadett Impuls I се задвижва от 16-киловатов електромотор, а за акумулатори се използват никел-кадмиеви клетки с течен електролит. Пробегът с едно зареждане е около 80 километра, а максималната скорост е 100 км/ч.
Представянето на единствения истински Kadett „Е“ обаче остава скромно. Impuls I развива 100 км/ч само веднъж, а акумулаторът му тежи 310 кг. Зареждането му обаче е сравнително лесно. След само пет часа в домакински контакт E-Kadett може да измине 80 километра. Електромобилът така и не влиза в серийно производство.
Подобно бе положението по същото време беше и при други производители. VW създаде само 120 броя от CitySTROMer на базата на Golf II и III между 1992 и 1996 година. На базата на концепцията Vision A 93 Mercedes продължава да развива A-Class с електрическо задвижване до 1997 г., но без да навлиза в серийно производство. BMW E1 от 1991 и 1993 г. също изглеждаше завършено, но бе наследено едва след 20 години от i3.
Снимки: Opel