Намаляване работния обем на двигателя и броя на цилиндрите при увеличаване мощността с помощта на турбо компресор и доминацията на автоматичните трансмисии е очевидна тенденция в световната автомобилна индустрия. Все още обаче има компании, които продължават да създават истински спортни коли, следвайки класическите рецепти. Представяме ви все още достъпни модели със задно задвижване, атмосферен двигател и механични скорости. Тези спортни мохикани са кандидати за включване в "Червената книга" на изчезващите подобни модели.
Mazda MX-5
Този роудстър с право е считан за еталон на лекота, управляемост и супер усещания зад волана. Mazda MX-5 се произвежда в няколко поколения над 30 години, без да губи спортната си форма и качествата, заради които феновете толкова много го харесват. MX-5 се продава в Европа като роудстър със сгъваем мек покрив, както и с твърд прибиращ се във версия RF. Гамата двигатели се формира от атмосферни бензинови "четворки": 1.5 SKYACTIV-G с мощност 132 сили и 152 Нм, и 2.0 SKYACTIV-G с 184 к.с. и 205 Нм. И в двата случая е налична 6-степенна механична скоростна кутия, макар че версията RF се предлага и с класическа автоматична трансмисия.
Този роудстър с право е считан за еталон на лекота, управляемост и супер усещания зад волана. Mazda MX-5 се произвежда в няколко поколения над 30 години, без да губи спортната си форма и качествата, заради които феновете толкова много го харесват. MX-5 се продава в Европа като роудстър със сгъваем мек покрив, както и с твърд прибиращ се във версия RF. Гамата двигатели се формира от атмосферни бензинови "четворки": 1.5 SKYACTIV-G с мощност 132 сили и 152 Нм, и 2.0 SKYACTIV-G с 184 к.с. и 205 Нм. И в двата случая е налична 6-степенна механична скоростна кутия, макар че версията RF се предлага и с класическа автоматична трансмисия.