IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

С какво хибридите са по-добри от колите на ток

Вместо 1 електромобил, може да се направят 42 бройки Toyota Prius

С какво хибридите са по-добри от колите на ток

Президентът и главен изпълнителен директор на Toyota Canada Лари Хътчинсън обясни защо електрическите автомобили все още не са на най-високото стъпало в йерархията на превозните средства. Според него хибридите имат много по-големи очевидни предимства от колите, които се движат изцяло на ток.

Хътчинсън припомни, че в момента всички водещи производители в света работят за намаляване вредните емисии от автомобилите и по този начин спират процеса на изменение на климата. В момента обаче все още не е ясно кои точно превозни средства ще се окажат на върха на еволюцията.

По думите му, електрическите автомобили са най-очевидното решение на екологичния проблем от гледна точка на властите. В действителност обаче проблемът е много по-дълбок: намаляване емисиите на въглероден двуокис може да бъде постигнато само, ако потребителите решат да изразходват разумно парите си за закупуване на автомобили, така че колите да осигурят реално удобство за потребителите.

Сега делът на напълно електрическите автомобили в Канада не надвишава 3%. Осезаем спад в продажбите им настъпи след прекратяването на държавната субсидия. Подобна картина се наблюдава в САЩ. Според Хътчинсън, без значение колко мотивиран е потребителят, има цена, над която хората няма да изберат по-чист продукт. Когато купуват електрически превозни средства, хората трябва да правят някои компромиси по отношение намаляване на удобствата. Преминаването към коли на ток изисква огромни финансови инжекции, които купувачите не са готови да поемат.

Toyota Prius

Друг момент е свързан с ефективното използване на природните ресурси, необходими за производството на батерии. Обемите им са ограничени, а добивът и преработката имат отрицателно въздействие върху околната среда. Хътчинсън припомня, че средният капацитет на батерията на напълно електрически автомобил е 60 кВтч. За сравнение, в хибридния Prius - той е само 1,4 кВтч. Това означава, че вместо един електромобил може да произведете 42 бройки Prius, всяка от които е с 30% екологично чиста от конвенционален автомобил с ДВГ. По отношение на ефективността това е еквивалентно на 12 електрически автомобила.

Простите изчисления показват, че стопроцентовите електрически автомобили изобщо не са панацея. При производството на хибриди се изразходва много по-малко количество ресурси, при това общата екологичност на произведените превозни средства, напротив, значително се увеличава. Потребителите трябва да имат избор, смята Хътчинсън. Властите трябва да стимулират намаляването на вредните емисии, а не само развитието на определена технология. Всяка от технологиите допринася за намаляване на вредните емисии и съдбата й до голяма степен се определя от крайния потребител.

0 от 500
  • #37
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    #36 Става въпрос за пълни хибриди, а не за плъгин! Разлика правиш ли? Освен това си вкарал недоразумението Пежо, което не само е друг клас, а и е абсолютен провал във всяко отношение. Виж колко струва Корола хибрид и сравнявай с Кона! Между другото Кона е прекрасна електричка и ако ми трябва такава бих си взел. На този етап обаче не ми трябва и хибрида на Тойота за мен е по-добра оферта.
  • #36
    3 rate up comment 3 rate down comment
    carpe_diem ( преди 5 месеца )
    #34, затова пежо 3008 plug in хибрид струва 94000 лева, а Кона-та с голямата батерия и абсолютно всичките екстри е 89000, плюс че с нея при нормално каране можеш да прекосиш цяла България с един заряд... А и да не можеш - с 1-2 спирки за по 15 минути си готов.
  • #35
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 5 месеца )
    Ех, деца.. Тойота със сигурност са най-напред технологично. На олимпийските игри в Токио ще покажат електромобил с батерии с твърд електролит. А ще пуснат масово електромобили когато успеят да правят печалба от тях. Те не са като Илонката да продават на загуба недодялан продукт. Инвеститорите им не биха им го простили.
  • #34
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Истината е в хибридите и това е факт! Не си зависим от зарядни, а в същото време си икономичен, като електричка, която обаче е ограничена в пробега. А най-хубавото е, че цените им са колкото на нормални автомобили, докато електричките са 2 пъти по-скъпи и от разликата в цените на горивото и тока трябва да изминеш поне половин млн.км, за да избиеш инвестицията.Така, че каквото щете си приказвайте на този етап хибрида е най-доброто решение.Ама не пседо мек хибрид,а пълен хибрид наистина икономичен
  • #33
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Кой каквото има - това рекламира. Мазда обясняваха че въобще няма смисъл от електрификация, Тойота казва обикновен хибрид, ВАГ викат нафта, а ПСА - плъг ин.
  • #32
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    #30 то ако гледаш само продажби, вероятно тойота продават повече хибриди отколкото тесла електрички, но това не прави хибридите по-добри....
  • #31
    1 rate up comment 5 rate down comment
    okajkjad ( преди 5 месеца )
    Електрическите къртят!
  • #30
    5 rate up comment 5 rate down comment
    kron ( преди 5 месеца )
    Докато едните разсъждават как нещо не било хубаво и нямало смисъл, другите произвеждат и продават. Едно време Блекбери и Нокиа същото си мислеха за смартфоните, а Майкрософт за таблетите. Сестра ми си купи тесла 3, след като тества всички алтернативи, вкл. лексус, и всички в семейството сме единодушни, че другите не предлагат нищо приблизително близко до тесла в момента. Маркетингът е важен, но покупките показват истинското мнение на хората.
  • #29
    3 rate up comment 4 rate down comment
    айдеее ( преди 5 месеца )
    Още един мислител се изказа! Последните години цените на батериите непрекъснато спадат и технологиятята се развива след една две години пак ли хибриди да си взимаме, най-добре турбодизели....
  • #28
    6 rate up comment 0 rate down comment
    До 25 ( преди 5 месеца )
    Къде е тоя страхотен отлив като за миналата година продажбите в САЩ и Канада са същите като за 2018та защото половината производство на модел 3 беше за износ отказа е само в главата ти а теглото на модел 3 не е много повече от дизеловите конКуренти