IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Японски експерти: Tesla е 6 години пред конкурентите

Засега никой не може да направи нещо подобно на компютърната платформа Full Self Driving

Японски експерти: Tesla е 6 години пред конкурентите

Японското издателство Nikkei Business Publications помоли местни автомобилни експерти да разглобят до основи Tesla Model 3 и публикува интересни резултати. Най-важният от тях е, че електрониката, инсталирана в електрическия седан, изпреварва с 6 години големите автомобилни производители като Volkswagen и Toyota, например.

Главната особеност на Tesla, способна да направи революция в бранша, е компютърната платформа Full Self Driving (FSD), която отговаря за обработката на данни, постъпващи от датчиците на системата Autopilot.

Компютърът FSD, представен миналата пролет, има 2 платки: едната, с два AI чипа, отговаря за работата на усъвършенствания круиз контрол, а другата управлява информационно-развлекателната система. Между тях е инсталиран течен охладител. Всяка AI микросхема включва 6 млрд. транзистора, двупоточен ускорител на невронна мрежа, графичен чип с капацитет 600 гигафлопа и 12-ядрен процесор ARM Cortex-A72 с работна честота 2,2 гигагерца.

В края на 2019 г. независимият германски Center of Automotive Management (CAM) направи класация на най-иновативните автомобилни производители. Първото място беше присъдено на групата Volkswagen, а последното - на китайския BAIC. Американската Tesla зае четвъртото място.

Tesla - чип

В създаването на новия чип на Tesla помогна разработчикът на микропроцесорни архитектури Джим Келър, който през 2016 г. зае поста вицепрезидент в компанията, отговарящ за автопилота. Преди това Келер е работил в AMD и участвал в разработването на високопроизводителни процесори от серията Ryzen. През 2018 г. той напусна Tesla и започна работа в Intel.

Експертите посочват пред Nikkei BP, че подобни технологии ще се появят най-рано през 2025 г. , следователно Tesla изпреварва индустрията с около шест години. В допълнение, разработки като FSD унищожават традиционните вериги за доставки на компоненти, тъй като автомобилите вече не се нуждаят от десетки отделни електронни блокове за управление (ECU). Издателството дори цитира инженер от голям японски автомобилен производител, който след като видял чипа заявил, че компанията му "не е в състояние да направи такова нещо".

Tesla обаче има сериозен конкурент в лицето на NVIDIA. Нейната AI платформа Drive AGX Pegasus с два Xavier процесора и два графични ускорителя с тензорни ядра може да извършва 320 трилиона операции в секунда (TOPS), докато FSD - само 144 трилиона. Платформата на NVIDIA обаче все още се разработва.

0 от 500
  • #17
    3 rate up comment 3 rate down comment
    xaxaxa ( преди 4 години )
    Като гледам разработките на европейците, два пъти по скъпи с 30% по нисък пробег си мисля че са с 10г. по-напред!!!
  • #16
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    обикновено човек изказва мението си според собствениете си критерии, така че Тойота са прави за собствената със себеоценката си
  • #15
    10 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    , ти Тойота не ги мисли. Продават достатъчно хибриди и изобщо не се притесняват, че нямат електрички, а и винаги са казвали, че на този етап на развитие на технологиите не са им приоритет. Екологичните изисквания ги покриват без проблем. Виж обаче при ВАГ нещата не са баш така. Ни хибриди, ни електрички имат горкитеи ще плащат милиарди глоби, а и още не са си покрили глобите и съдебните дела, които още се водят по света заради дизелгейт. За нacpaните им 3aдници мисли по-добре!
  • #14
    0 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    проблема на тесла е сбъркана философия и че се позиционира като семеен автомобил ако бяха атакували пазара на лимитирани спорткари с дизайн който да засенчи ламборгини ферари и порше съчетано с високо качество на изработка и скъпи материали и технологии от бъдещето сега нямаше да го водим този разговор
  • #13
    5 rate up comment 21 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Истивата е, че болшинството от хората искат автомобил, който да им носи удоволствие от шофирането, а не безмислено мощен компютър на колела с още по- безмислени екстри, които те правят куфар превозван от А до Б.Така, че Теслата е само за куфарите със смартфони и лаптопи!
  • #12
    4 rate up comment 5 rate down comment
    до 12 ( преди 4 години )
    А прочете ли ситния текст disclaimer отдолу: (цитирам) "Теслата има 2 независими мотора и няма шанс да останеш на пътя, докато *** ти има само един *** и той като нищо ще даде фира - я от диария, я от едно-друго..."
  • #11
    6 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    хахаха не 6 а 20 години са пред японците специално :)
  • #10
    5 rate up comment 16 rate down comment
    сепуко харакири ( преди 4 години )
    Прочетох на едно място следното нещо, въпрос- какво е общото между диария и тесла?Отговорът е , че никога не си сигурен ,че ще изкараш до в къщи
  • #9
    9 rate up comment 6 rate down comment
    112 ( преди 4 години )
    Тойота все още е пред Тесла по пазарна капитализация ...
  • #8
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Напоследък има информация в чужди сайтове , че бмв са направили нещо подобно съвместно с някаква китайска фирма и ще се появи още другата година в някакъв електрически модел , мисля ; че беше I next