IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Японски експерти: Tesla е 6 години пред конкурентите

Засега никой не може да направи нещо подобно на компютърната платформа Full Self Driving

Японски експерти: Tesla е 6 години пред конкурентите

Японското издателство Nikkei Business Publications помоли местни автомобилни експерти да разглобят до основи Tesla Model 3 и публикува интересни резултати. Най-важният от тях е, че електрониката, инсталирана в електрическия седан, изпреварва с 6 години големите автомобилни производители като Volkswagen и Toyota, например.

Главната особеност на Tesla, способна да направи революция в бранша, е компютърната платформа Full Self Driving (FSD), която отговаря за обработката на данни, постъпващи от датчиците на системата Autopilot.

Компютърът FSD, представен миналата пролет, има 2 платки: едната, с два AI чипа, отговаря за работата на усъвършенствания круиз контрол, а другата управлява информационно-развлекателната система. Между тях е инсталиран течен охладител. Всяка AI микросхема включва 6 млрд. транзистора, двупоточен ускорител на невронна мрежа, графичен чип с капацитет 600 гигафлопа и 12-ядрен процесор ARM Cortex-A72 с работна честота 2,2 гигагерца.

В края на 2019 г. независимият германски Center of Automotive Management (CAM) направи класация на най-иновативните автомобилни производители. Първото място беше присъдено на групата Volkswagen, а последното - на китайския BAIC. Американската Tesla зае четвъртото място.

Tesla - чип

В създаването на новия чип на Tesla помогна разработчикът на микропроцесорни архитектури Джим Келър, който през 2016 г. зае поста вицепрезидент в компанията, отговарящ за автопилота. Преди това Келер е работил в AMD и участвал в разработването на високопроизводителни процесори от серията Ryzen. През 2018 г. той напусна Tesla и започна работа в Intel.

Експертите посочват пред Nikkei BP, че подобни технологии ще се появят най-рано през 2025 г. , следователно Tesla изпреварва индустрията с около шест години. В допълнение, разработки като FSD унищожават традиционните вериги за доставки на компоненти, тъй като автомобилите вече не се нуждаят от десетки отделни електронни блокове за управление (ECU). Издателството дори цитира инженер от голям японски автомобилен производител, който след като видял чипа заявил, че компанията му "не е в състояние да направи такова нещо".

Tesla обаче има сериозен конкурент в лицето на NVIDIA. Нейната AI платформа Drive AGX Pegasus с два Xavier процесора и два графични ускорителя с тензорни ядра може да извършва 320 трилиона операции в секунда (TOPS), докато FSD - само 144 трилиона. Платформата на NVIDIA обаче все още се разработва.

0 от 500
  • #27
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Мазда ( преди 4 години )
    Бъдещето отдавна *** на вратата, само дето ние още живеем в 20-ти век, та малко сме поизостанали. Добре поне, че можем да четем новини какво реално се случва по белия свят и да си живуркаме яваш-яваш, по старому...А Тесла... Тесла сипа на много световни автомобилопроизводители да ядат и продължават да им сипват. Останалите играчи засега просто сладичко спят и похъркват...
  • #26
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    до #27 - има една ключова дума в твойто изказване, на което и аз акцентирам - и тя е "АКО" ни е по джоба... тъй като за 99% НЕ Е може малко по-спокойно с изказванията тип "само Тесла" и нищо друго...
  • #25
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Зидаря ( преди 4 години )
    Теслата си е тесла, има дървена дръжка и метална част, по съвременните имат дръжки от други изкуствени материали
  • #24
    3 rate up comment 1 rate down comment
    до долния ( преди 4 години )
    Има само една причина за ниския стандарт у нас и тя е, че едни българи експлоатират други. Нашия шлосер или касиерка не вършат по-малко работа от немските. На унгарския шеф му е обидно да даде трохи на хората си, защото те хранят семейства, отглеждат УНГАРЧЕТА. А ние тук предаваме род и родина като избираме вносното гориво, вместо нашата енергия. Ако тези нови коли ни бяха по джоба, никой не би карал дизелогрухтер ежедневно до работа. Тва е истината
  • #23
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    всички са много модерни и държат да уведомят останалите, че Тесла е истината и вече е тук за всеки един и че всеки който не мисли така е изостанал и прос.т.. след това стават от стола отиват на улицата и палят колата си с ДВГ с ненавист и потеглят да си вършат работа.... *** с истинска ненавист и погнуса я карат.
  • #22
    2 rate up comment 2 rate down comment
    пепе ( преди 4 години )
    Гроздето е много кисело за ***...
  • #21
    6 rate up comment 4 rate down comment
    хахаха ( преди 4 години )
    За протребитела в БГ и Дачия не е достъпна! Но всеки ще си вземе електрическа пред ДВГ ако има стандарт това е ясно :)))
  • #20
    3 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    #20 сцса, ходи си купи една тесла, па ела да говориш... ейй много всезнайковци. Не можеш ? що? нали са масови и достъпни?
  • #19
    6 rate up comment 1 rate down comment
    asfas ( преди 4 години )
    Ясна а еработа като Ай фоня срещу другите ще са нещата с Тесла
  • #18
    7 rate up comment 4 rate down comment
    сцса ( преди 4 години )
    На прага сме на коренна промяна в задвижването на МПС и една компания успя да го докара до масовия потребител, а тука има още хора които говорят за ДВГ и колко е зле положението с ел. задвижването уоууу!