fallback

Защо някои японски коли имат антена на бронята?

Този аксесоар може да се приеме за прародител на масовия парктроник

Японците са много странни хора и същото може да се каже в голяма степен и за автомобилите им. Например, на някои коли, създадени в Страната на изгряващото слънце, по някаква причина има малка антена на предната броня. Най-често тя се намира в ъгъла. Не всеки може да се досети каква е нейната цел.

Днес ще бъде много трудно да се намери японски автомобил със стърчаща от бронята антена, защото такива вече не се произвеждат. Те са направени през 90-те години, когато японската автомобилна индустрия отново рязко тръгна нагоре. Освен това необходимостта от инсталирането на специалното оборудване беше продиктувана от властите. Причината бе, че тогава в страната имаше бум на автомобили и на мода бяха най-вече "големите" коли.

Това доведе до рязко покачване на пътните инциденти, особено по време на паркиране. Не само, че не винаги имаше достатъчно места за всички, но и в повечето случаи беше доста трудно да се паркира. За да подобрят по някакъв начин ситуацията, автомобилните компании разработиха специална система, която позволяваше на шофьорите да "почувстват" по-добре разстоянието по време на тази "толкова сложна маневра".

Всъщност, този аксесоар беше първият радар за паркиране, или може да го наречете парктроник, с масова употреба. Още в първите години на новия век, причудливото устройство излезе от мода, като отстъпи място на по-модерните дизайни. Освен това самите японци се сблъскаха с това, че хулиганите в големите градове започнаха просто да откъсват антените, стърчащи от автомобилите. В онези години все още нямаше камери за наблюдение на всяка крачка.

fallback
  • #16
    Honda ( преди 4 години )
    Добра тема, сега е ред да хвърлите едно разяснение и за тунинга на горната хонда и по-точно за страничните фарове за мъгла, които всъщност въобще не са фарове за мъгла, но това ще Ви го оставя, да ни разкажете за следващата тема ;)
  • #15
    до Кольо Фичката ( преди 4 години )
    кажи им го на тия ръбове електронни отдолу щот са яката работа и карат бараки от нова до 100 к и чао еле па ако е немски *** от сервизите не излиза
  • #14
    анонимен ( преди 4 години )
    С такава антена VEF 206 не спира музиката в колата я в тунели, долини и балкани.
  • #13
    Кольо Фичката ( преди 4 години )
    Това го имаше на моя КРАЗ,ама беше с топче на върха. Размърдаше ли се топчето,белята е станала
  • #12
    анонимен ( преди 4 години )
    Не са пасивни обаче, като въздушното пространство в главата ти ***! За пореден път не издържа да налазиш поредната статия за японски автомобили в която да си покажеш простотията. Луд умора няма са казали хората.
  • #11
    анонимен ( преди 4 години )
    Не е обяснено в статията, но тези антени са напълно пасивни устройства, които чисто и просто показват къде е ъгълът на колата. Сравнението с парктроник е смехотворно, както и въодушевлението на японските фенчета по-долу. Парктроникът е измислен в Англия от Тони Хейес в края на 70-те, който го предлага като афтърмаркет добавка, макар и не много успешно.
  • #10
    анонимен ( преди 4 години )
    Знаменцата и сега ги слагат! Разходи се из Алпите и виж швейцарските, немските, австрийските, италианските техники по почистването на пътищата, че ги имат! Само, че предназначението на едното и другото е малко различно.Така, че мисли, преди да пишеш!
  • #9
    анонимен ( преди 4 години )
    Кое точно слагаха на Ифите, Мазовете и Зиловете?
  • #8
    Бай Онзи ( преди 4 години )
    Не се радвайте толкова, че са го измислили японците. Преди повече от 50 години е измислено. Имаше едни стари камиони едно време, ИФА, МАЗ с муцуни и на някои Зилове им слагаха, даже със знамена. Нищо ново!
  • #7
    #5 ( преди 4 години )
    Tъп, като всичко немско!
fallback
Последни