IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

10-те най-продавани големи SUV в България

Един от тях е чисто електрически, има и хибриди, но все още дизелът доминира

Кои са най-продаваните големи SUV у нас? След като отметнахме градските суперминита, компактните модели, седаните и малките кросоувъри, идва времето и на този въпрос. Само че се оказва, че да се отговори никак не е лесно - по простата причина, че явно няма единодушие по въпроса какво е това "голям SUV".


Toyota Land Cruiser

Макар и на достопочтена възраст и с избор, сведен до един-единствен двигател, Toyota Land Cruiser продължава да се продава добре в България

Все по-нарастващото разнообразие при кросоувърите силно размива границите между отделните класове. За много модели е трудно да се определи дали са C-SUV, D-SUV или Е-SUV. Има и различни подходи към класификацията - някои ползват дължина и междуосие, други - според това върху каква платформа е стъпил моделът. В резултат дългото 4.75 метра BMW X4 се води от собствения си вносител за C-SUV сегмент, докато по-късите със 7 см Alfa Romeo Stelvio и Volvo XC60 са D-SUV. Eлектрическото Audi e-tron e вписано в статистиката като C-SUV, но на практика е с 4 см по-дълго от водещия се за Е-SUV Range Rover Sport. Nissan X-Trail e записан от вносителя си като D-SUV, но е с почти педя под X4 и ние го включихме в статистиката за C-SUV сегмента. И така нататък.


VW Touareg

Volkswagen Touareg е най-продаваният модел в D-SUV сегмента - но само ако броим Nissan X-Trail за C-SUV

Втората задължителна забележка е, че статистиката за тези сегменти липсват данни за продажбите на Mercedes, чийто официален вносител не ги е подал. В противен случай GLE например със сигурност щеше да намери място в Топ 10 на Е-SUV сегмента. Не са включени също Hyundai и Jeep.

При D-SUV най-продаваният модел през миналата година е Volkswagen Touareg, със 165 пласирани автомобила (само 4 от тях са бензинови). Втората позиция е за неостаряващата Toyota Land Cruiser, със 108 продажби (изцяло 2.8 дизел, защото японците не предлагат друго задвижване в Европа). По-нататък следват Land Rover Discovery - 87 (от тях четири бензинови), Lexus RX 450h - 79 (всички хибридни), Volvo XC60 - 66, Alfa Romeo Stelvio и Range Rover Velar - по 30, Jaguar F-Pace - 18. Продажбите на Audi Q5 (общо 92 бройки), BMW X3 (90 бройки) и BMW X4 (64 бройки) сме оставили в C-SUV сегмент, както са ги заявили вносителите.

Ето и 10-те най-продавани модела в "кралския" Е-SUV клас:

 

0 от 500
  • #22
    3 rate up comment 1 rate down comment
    356 ( преди 5 месеца )
    #21 Данъка е един от 6 те градивни елемента на едно съвременно общество, и е нужен, за да може държавата да направи това за всички граждани, което всеки един от тях не може да направи за себе си. Сигурност, здравеопазвание, учение, пътища и т.н. Колкото по усърдни в плащането си са данъкоплатците, толкова би трябвало да получават това от което се нуждаят. А така ли сми и ние? Искам да знам аз като усърден данакоплатец какво съм получил, това трябва да е въпроса за пред всички нас.
  • #21
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    някой ако може да обясни какво е данък нещо като рекет ли е и кой прибира парите и за какво се харчат че един приятел ме пита и незнам какво да му кажа
  • #20
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Ок джипките цапат ама новите СУВ с евро 6 колко цапат и колко цапат 20 г. Коли с ремап и махнат катализатор? Кой проверява? Всичко е пълна анархия, единия плаща 50лв. За кола без катализатор уж 130к.с. а ремапната на 180 и без катализатор, другия плаща 600лв. С евро 6 с ад блу и 3 литров дизел. Кой замърсява повече и кой плаща по-малко? Въпроса е реторичен.
  • #19
    5 rate up comment 0 rate down comment
    356 ( преди 5 месеца )
    Колко от Вас са бизнесмени, тук. А ? Само питам. Трябва да се плаща повече, щом колата цапа повече, без значение от марката. И още, щом колата е по стара, трябва да се плаща повече, щото старите цапат повече. Това е. Обаче трябват преференции за това да се насърчава закупуването на нови и екологични коли, а това никой не го иска, защото спекулата е сладка при новите коли, а държавата бяга от отговорност, да предосатви условия за собствено автомобилостроене, а разчита на високи данъци.Изход няма.
  • #18
    2 rate up comment 1 rate down comment
    до 15 ( преди 5 месеца )
    брато, абе опитай да се замислиш малко... Какъв комунизъм? при комунизма нали уж няма богати, облагането е еднакво. При капитализма естествено, че за мерцедес се плаща повече, отколкото за дачия. Ако не ти харесва, не си купувай мерцедес.
  • #17
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    #14 Да горим *** на цял свят и ти да ми говориш за замърсяване от автомобили е несериозно. Особено за бензинови коли. За дизелите съм съгласен. Те са наистина огромен замърсител и техните ФПЧ водят не само до белодробни заболявания, но и до много видове рак. А на бензиновата кола винаги можеш една газова уредба да сложиш и пак ще си много по-екологичен от повечето.
  • #16
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Данък "богатсво" има в доста държави, в голямата си част със силно развит капитализъм (Италия, Швейцария, Канада, Франция, Норвегия...). Не споря колко е справедливо, но това е реалност, а не остатък от комунизЪма. Виж например Wealth tax в уикипедия...
  • #15
    3 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    #10 съпътстващ на какво?? Не ми обяснявай какво е солидарно облагане, а просто кажи според теб - ако има един мерцедес и една дачия с еднакво цапащи мотори - трябва ли данъка за мерцедеса да е по-голям? Ако отговора е да - нямам повече въпроси - завръщане към комунизЪма...
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Те тея еко глупости ако ги видиш и ще разбереш, че по 14-15000 човека в страната умират годишно от белодробни болести, които по чистите страни ги учат като част от Средновековието.
  • #13
    12 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Toyota Land Cruiser е машината! Другото са паркетници да ходиш с тях до мола и да чупиш стойки пред чалготеката. Единственото жалко е, че заради досегашната европейска политика се предлага само с дизел. Истината е във V8-ка. Страхотна машина! Една от последните машини за истински мъже, които все още не са спрени заради разни еко и незнам си какви глупости.