IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

10-те най-продавани големи SUV в България

Един от тях е чисто електрически, има и хибриди, но все още дизелът доминира

Кои са най-продаваните големи SUV у нас? След като отметнахме градските суперминита, компактните модели, седаните и малките кросоувъри, идва времето и на този въпрос. Само че се оказва, че да се отговори никак не е лесно - по простата причина, че явно няма единодушие по въпроса какво е това "голям SUV".


Toyota Land Cruiser

Макар и на достопочтена възраст и с избор, сведен до един-единствен двигател, Toyota Land Cruiser продължава да се продава добре в България

Все по-нарастващото разнообразие при кросоувърите силно размива границите между отделните класове. За много модели е трудно да се определи дали са C-SUV, D-SUV или Е-SUV. Има и различни подходи към класификацията - някои ползват дължина и междуосие, други - според това върху каква платформа е стъпил моделът. В резултат дългото 4.75 метра BMW X4 се води от собствения си вносител за C-SUV сегмент, докато по-късите със 7 см Alfa Romeo Stelvio и Volvo XC60 са D-SUV. Eлектрическото Audi e-tron e вписано в статистиката като C-SUV, но на практика е с 4 см по-дълго от водещия се за Е-SUV Range Rover Sport. Nissan X-Trail e записан от вносителя си като D-SUV, но е с почти педя под X4 и ние го включихме в статистиката за C-SUV сегмента. И така нататък.


VW Touareg

Volkswagen Touareg е най-продаваният модел в D-SUV сегмента - но само ако броим Nissan X-Trail за C-SUV

Втората задължителна забележка е, че статистиката за тези сегменти липсват данни за продажбите на Mercedes, чийто официален вносител не ги е подал. В противен случай GLE например със сигурност щеше да намери място в Топ 10 на Е-SUV сегмента. Не са включени също Hyundai и Jeep.

При D-SUV най-продаваният модел през миналата година е Volkswagen Touareg, със 165 пласирани автомобила (само 4 от тях са бензинови). Втората позиция е за неостаряващата Toyota Land Cruiser, със 108 продажби (изцяло 2.8 дизел, защото японците не предлагат друго задвижване в Европа). По-нататък следват Land Rover Discovery - 87 (от тях четири бензинови), Lexus RX 450h - 79 (всички хибридни), Volvo XC60 - 66, Alfa Romeo Stelvio и Range Rover Velar - по 30, Jaguar F-Pace - 18. Продажбите на Audi Q5 (общо 92 бройки), BMW X3 (90 бройки) и BMW X4 (64 бройки) сме оставили в C-SUV сегмент, както са ги заявили вносителите.

Ето и 10-те най-продавани модела в "кралския" Е-SUV клас:

 

0 от 500
  • #12
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Най-смешни са селинджърите с джипки по 100 000+ лв обаче си броят стотинките за гориво и за данък. Да изсипеш торба с пари за нафтова печка за мен е голяма бай ганьовщина. Ама пустите му комплекси да си вземе голям камион обаче да се стиска за гориво. Типично!
  • #11
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Най-големите *** ги карат тея коли. Ниски, тънкопишковци и много агресивни на пътя.
  • #10
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    ограничението от 500 знака не ми дава възможност да ти обясня какво означава солидарно облагане и защо то е прието навсякъде по света повече от век. Ако искаш, можеш сам да прочетеш :) иначе нямам възражения за принципа, че замърсителят трябва да плаща повече, но той е съпътстващ, а не единствен
  • #9
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    дори нови луксозни коли - защо трябва да плащат повече при други равни условия? Данък лукс? Това може да е нормално във времето на НРБ ма днес? Пак повтарям - ако е по-голям мотори и цапа повече - ДА на база екология, НЕ на база заможност...
  • #8
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Солидарното облагане означава, че богатите плащат повече от бедните. И трябва да се прави разлика между нови коли и нови луксозни коли. Парниковите и ФПЧ емисии на един голям SUV са колкото на три малки градски коли.
  • #7
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    #4 - Солидарното облагане?? САМО в България данъка за нови коли е (хайде беше) над 10 пъти по-голям от на 20 годишните бараки. Сега го пооправиха.. беше безумие. А иначе облагане съобразно мощности и замърсяване - да - нека да е многократно завишено за цапащи.
  • #6
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    S-сегментът е за спортни коли, навигаторе :D
  • #5
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Za men v C segmenta sa Q5, Tiguan, XC60, Stelvio, Kodiaq, Range Rover Evoque V D segmenta sa X3, Tuareg, Range Rover Velar, F pace, Koleos, X Trail V E segmenta sa Q7, BMW X5, GLE, Range Rover Sport, Land Cruiser. A v S segmenta sa Range Rover, GLS, X7, Escalade, Navigator
  • #4
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    е как пък да не е конституционно? Солидарното облагане е прието преди почти век и половина. Да не говорим, че в България то е сведено до минимум с плоския данък на юпитата. Че старите и замърсяващи коли трябва да се таксуват повече, и да се контролират по-строго, е друг въпрос. Но за такова прасе като горните с трилитров дизел хиляда лева са малко. А на хитреците, дето ги карат като баничарки и с регистрация SHA, само им пожелавам да привлекат вниманието на генпрока и все по-алчните му шефчета
  • #3
    4 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Tova e smehotvorno,ne moje X3,X4 koito sa po dalgi i po-visoki ot Q5,Stelvio,GLC,XC60 i sa postroeni na bazata na 5 ta seria da sa v C segmenta,a gorespomenatite koito na vsi4koto otgore sa postroeni saotvetno varhu bazata na A4,C classa i Gulia da sa v po-gornia clas.