fallback

Какво се случва, ако скъсате ангренажен ремък

Редовните проверки и подмяната на определен интервал от време ще ви спестят доста неприятности

Когато разпределителните валове на автомобила ви се задвижват от ангренажен ремък, той трябва да бъде сменян на определени интервали, посочени от производителя. Ако интервалът бъде просрочен и се стигне до скъсване на ремъка, по правило двигателят дефектира, а ремонтът става скъп.

Повечето бензинови двигатели с разпределителни валове се задвижват от ангренажни ремъци. Разпределителните валове от своя страна командват всмукателните и изпускателните клапани.

Ангренажният ремък е изработен от гума и е усилен от нишки от фибростъкло. Така той може да издържи натоварванията на високите обороти и мощност. При някои двигатели ремъкът е заменен от верига. Такъв е случаят с по-големите V-образни двигатели.  

Разкъсването на ремъка идва в резултат на умора на материала. Друга причина може да бъде монтажна грешка и лошо регулиране на опъването му от обтягащите ролки. Възможно е обаче ремъкът да се скъса и заради омасляване или замърсяване. При продължителен контакт с отделни задвижвани елементи се стига до износване, което също може да доведе до скъсване.

Когато в сервиза бъде установено, че ремъкът има цепнатини по зъбците, липсващи зъбци, едностранно износване, накъсване по гърба му или цепнатини отстрани, ремъкът трябва да ъде заменен незабавно.

Ангренажният ремък може да доведе до повреди в обтягащите ролки, водната помпа или инжекционната помпа при дизеловите двигатели. Може и да предизвика унищожаването на някои лагери. Тези проблеми могат да бъдат избегнати при редовни проверки - не само на самия ремък, но и на всички елементи, задвижвани от него. Така износването и дефектните места ще бъдат установени бързо.

Когато ангренажният ремък се скъса, разпределителният вал или валове спират да се движат. В повечето случаи поне един от клапаните остава отворен. Коляновият вал продължава да се върти и  това води до удар на буталото с клапаните. Клапаните могат да се огънат и да нанесат поражения и на разпределителните валове. Често цилиндровата глава дефектира, а двигателят е изцяло повреден.  

Ангренажният ремък трябва да бъде сменян на около 80 хиляди километра. Времевият интервал е 6 години. За правилната проверка на ремъка се изискват професионални знания и специални инструменти.

Непрофесионалната проверка може да бъде единствено „очна“. Често ремъкът е скрит в пластмасова кутия от лявата страна на двигателя, когато той е монтиран напречно отпред.

Редовната проверка е важна при старите автомобили, тъй като скъсването на ангренажния ремък може да бъде по-скъпо от остатъчната цена на целия автомобил. При покупката на кола втора ръка е добре ремъкът да бъде сменен профилактично, независимо от предполагаемата възраст и стойността му.

Снимки: Autoscout24

fallback
  • #9
    анонимен ( преди 4 години )
    6 - прочети какво ти е написал 7. После това че ти, братчед ти и ненам кой още не сте имали проблем, значи не съществуват такива! така ли? ти кола на 550 000км върнати на 123 000 карал ли си? а не давай съвети от типа веригата е вечна ако обичаш :)
  • #8
    sam ( преди 4 години )
    А какво става ако едновременно ти паднат предна лява и задна дясна гума?
  • #7
    #6 ( преди 4 години )
    Ако колите са купувани нови или на истнски километри няма проблеми с веригата. Ама я си купи от Горубляне една на половин милион км (иначе 150к по показание и документи) и виж дали ще изкараш и 50к км. Веригата има ОГРОМЕН ресурс на фона на повечето ремъци, но и тя не е вечна.
  • #6
    ostavime ( преди 4 години )
    Случва се основен ремонт на двигателя.
  • #5
    Z22SE ( преди 4 години )
    И аз си поплаках с такъв верижен на Вектра - 800 кинта двете вериги, плъзгачите и колелцата и то с отстъпка 40%... За тия 1000+ с труда при цена 2 бона на цялата кола, къде отиват мъдреците да те съветват да взимаш стара кола с верига? За тези пари колко 5 ангренажни ремъци ще сменя? И кога ще я избия тая верига? Точно никога!Ремък на стара кола имаш шанс да е сменяван, веригата никога
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    При някои двигатели буталото не удря клапаните при скъсан ремък. Вече има и ремък в масло (Форд), който има издържливостта на верига, но и предимствата на ремък. Издържа над 200 хил. км, дори в Щатите мисля, че продават колите с такава гаранция.
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    ВАГ поне си признаха грешката с T(F)SI и минаха на ремъци още след първото поколение. Виж БМВ обаче отказват и вграждаха проблемните двигатели в 2 поколения. Сега да видим новия 2.0 дизел дали пак ще тръгне по същия път
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    #1 много такива умни глави плакаха със тия вериги... вечни неща няма, просто е.
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    За по-сигурно - двигател с верига!
fallback
Последни