fallback

Новата Toyota Corolla: тестваме най-продаваната кола в историята

12-ото поколение е доста по-различно от всички досегашни

Колата, която тестваме днес, е доста специална.  

Но не защото е рядка - тъкмо обратното. За 54-те си години на пазара Toyota Corolla се е продала в почти 49 милиона екземпляра. Всъщност това е най-популярната лека кола в историята. Дори и в момента на всеки 15 секунди някой си купува по една. А ако имаше как всички Короли да се съберат и паркират в редица, щяха да обиколят земния Екватор над пет пъти.

ДРУГОТО, КОЕТО ПРАВИ COROLLA специална, е това колко е скучна. Скучна в добрия смисъл, защото няма да ви осигури вълнуващо запознанство с пътната помощ в Омуртаг, докато се връщате от морето. Преди седмица в Кукуш попаднахме на един екземпляр от второто поколение, който си вървеше невъзмутимо въпреки 48-годишната си възраст. И това не е случайност. Corolla просто трудно се поврежда.

Но също така е скучна и в лошия смисъл. Като потенциал да ви развълнува и да ви качи адреналина, Corolla е сравнима с новогодишна реч на президента. Никой никога не я наричал интересна за каране. Никой не я е смятал за стилна. Винаги е била удобно, надеждно превозно средство за хората, които искат просто да стигат от точка А до точка Б. Претенциозните европейци така и не я обикнаха, затова в един момент Toyota дори се отказа да я продава в Западна Европа, заменяйки я с Auris.

НО СЕГА НЕЩАТА СЕ ПРОМЕНЯТ. Новото, 12-о поколение се завръща в Европа с амбицията да е напълно различно. Красотата е субективно нещо, но за нас този хечбек има най-привлекателния дизайн за споменатите 54 години. Типичните резки и агресивни линии тук са премерени и по-дискретни. Corolla все така се отличава от всички други коли в сегмента, но вече в добрия смисъл.

Втората огромна промяна е в пътното поведение. Новата Corolla е на същата платформа като бестселъра CH-R, само че е с по-бърз волан, по-нисък център на тежестта и по-интелигентно окачване. Макферсоните отпред са пипнати за по-добра управляемост, а отзад независимите двойни носачи вече са стандартни за всички модели. Не си представяйте рали автомобил, разбира се - един Focus или Golf си остават доста по-директни. Но и вече го няма предишното усещане, че сте се качили да карате Белчо и Сивушка.

ГЛАВНИЯТ КОЗ НА COROLLA си остава задвижването. Две десетилетия европейските производители гледаха снизходително на мудните паралелни хибриди. Но големият отлив от дизела ги прави все по-привлекателни. Тъкмо такъв хибрид караме и ние: с електромотор и 1.8- литров бензинов двигател, работещ по цикъла на Аткинсън. С обединени усилията двата дават максимална мощност от 122 конски сили.

Електромоторът на практика действа и като безстепенна трансмисия. За любителите на динамичното каране това звучи ужасно, но всъщност системата става все по-адекватна от година на година. Corolla изпреварва спокойно и при нормално каране е приятно тиха. Само ако много я мъчите с газта, ще чуете познатия дразнещ вой. Но пък разходът ще ви се стори достатъчна компенсация. По брошура комбинираната консумация е между 4.5  и 5.1 литра. От София до Сопот ние постигнахме 4.3 на сто. А най-хубавото е, че в градска среда хибридът всъщност харчи дори по-малко, защото при спиранията и потеглянията в задръстване ползва само електромотора.

 

Toyota Corolla 1.8 Hybrid

122 к. с. максимална мощност

180 км/ч максимална скорост

10.9 секунди 0-100 км/ч

Впрочем Corolla има още два варианта на задвижване - 1.2-литров бензинов турбомотор със 116 коня, или по-мощна хибридна система, в която моторът е двулитров, а мощността - 180 коня. Има също версии комби и седан.

ПЛЮСЪТ НА ХИБРИДИТЕ е в ниските въглеродни емисии, които гарантират, че и след пет години колата ще е лесно продаваема навсякъде в Европа. А голямото предимство спрямо електромобилите и plug-in хибридите е, че батерията е малка и не е скъпа. Нашата тестова Corolla, във второто ниво на оборудване, ще ви струва 46 хиляди лева. Това включва кожен волан, климатроник с две зони, 8-инчова мултимедия, камера за задно виждане и отопление на предните седалки. Но дори и базовата бензинова кола за 34 хилядарки има всички електронни системи за сигурност - например адаптивен круиз контрол с аварийно спиране, система за засичане на пешеходци и велосипедисти и за разпознаване на знаците.

КОЛКОТО ДО МИНУСИТЕ, информационната система не е от най-интуитивните - нито пък от най-красивите. Мястото вътре също не е рекордно. Corolla има с 4 см по-дълго междуосие от пенсионирания Аuris, но задната седалка си остава мъчение за по-високи хора. Багажникът побира малко над 360 литра, което е под средното за класа.

Иначе седалките са удобни, дигиталните прибори са по-четливи от старите аналогови, а за управление на функциите има и физически бутони - истинска благословия в тази епоха на сензорни екрани.

Накратко, Corolla си остава преди всичко средство за стигане от точка А до точка Б. Но занапред между точките ще ви е доста по-приятно.

ОЩЕ СНИМКИ НА НОВАТА COROLLA ВИЖТЕ В ГАЛЕРИЯТА:

fallback
  • #32
    анонимен ( преди 4 години )
    Най-големият лъжец - форумната *** да казва, че не било хубаво да се лъже е все едно алкохолик да ти казва, че не е хубаво да се пие алкохол!!! Същият глyпak, пишещ с много имена да призовава някой да се регистрира пък е върха на наглостта. Ти, глyпak0 ВАГенски, кога ще се спреш да се вреш под всяка статия за японски автомобили и да плещиш глупости и откровени лъжи, които всеки, който влезе в сайта на Тойота може да се увери, че са такива. Въпросните екстри,които твърдиш, че ги няма ГИ ИМА
  • #31
    анонимен ( преди 4 години )
    До#33 ,Не е хубаво да се лъже!
  • #30
    анонимен ( преди 4 години )
    Показвам снимка от мултимедията ми да видите колко много лъже този, който твърди, че нямало това или онова:http://alfa.kachi-snimka.info/vij.php?id=jdv1581114366t.jpgако искате ще снимам книжката на колата където са описани екстрите за да се види черно на бяло,че въпросните екстри ги има.Разбира се всеки може да влезе в сайта на Тойота и там сам да види, че ги има и се предлагат. Форумната *** този път пак се изложи тотално с плоските си лъжиТо бива да са ограничен ВАГи ама толкова не бива
  • #29
    анонимен ( преди 4 години )
    Влез в Toyota - Europa бе oли-гo-фpeн! Ти си този, който подскача, като ощипан и на отгоре всичкото лъже, като дъpT швeд. Ти си този, който под всяка статия за Тойота лъже, маже и си измисля какви ли не простотии! Лъжите ти обаче винаги излизат наяве, както и в момента! До сега твърдеше, че Корола ги нямала тези неща, а сега се оказа, че ги имала уж, ама само за някои пазари. Да, ама не! Има ги навсякъде! Ходи и питай в Тойота, за да разбереш що за oли-гo-фpeн си!
  • #28
    ASD ( преди 4 години )
    До анонимния,който "скача" като ощипана булка като напишеш нещо срещу Тойота: В пост #23 съм написал, че в тази кола ( като от теста ) ги няма тези екстри.......ТАЗИ, *** а не Тойота корола, която се продава в Америка и Канада! Там ги имат но тук ги няма !!!!!! Или ти живееш и пишеш от USA?
  • #27
    анонимен ( преди 4 години )
    Тези екстри, за които спорите ги има само за USA във България не се предлагат, поне засега!
  • #26
    анонимен ( преди 4 години )
    https://***.youtube.com/watch?v=3b35Qc6lcV8гледайhttps://***.youtube.com/watch?v=DssIxO6S6wAгледайhttps://***.youtube.com/watch?v=j5GJfnEFoZIнещо още искаш ли да видиш или си толкова зле, че и линковете няма да можеш да си отвориш!
  • #25
    анонимен ( преди 4 години )
    Влез в сайта на Тойота и чети и стига се прави на 2 и половина. Хората са ти ги написали! Много добре знаеш, че линкове тук не могат да се слагат. Толкова ли ти е трудно да напишеш тойота.бг на латински и да гледаш или тойота.де или тойота.ком и т.н. Това да се правиш на луд много ти приляга, но имам чувството вече, че не се правиш, а си! Пусни в търсачката Toyota Corolla Apple CarPlay или Android ауто и дори и клипове в тубата ще видиш! Пусни също Toyota Corolla Blind Spot Monitor и гледай!
  • #24
    Asd ( преди 4 години )
    #26 Къде са тези екстри? Къде го прочете в сайта на официялния вносител? НЯМА ГИ!!!!!! Дай линк да ги видим, къде ги четеш тези глупости! Що се отнася до Тойота,не мога да кажа нищо лошо,защото правят качествени и здрави автомобили и въобще не искам да ги сравнявам с други производители.
  • #23
    анонимен ( преди 4 години )
    #25 Какво имаш в гаража никой не го вълнува! Има си сайт и официален производител, който е обявил екстрите, които са налични. Въпросните екстри са налични за модела. Ако си в индия и колата си я купил там, може и да ги няма. Говоря за Тойота-Европа. Екстрите са налице 100%!!! Пише го, но явно чукча е писател, а не читател. Кажи сега колко проблеми имаше с колата, колко пъти се счупи, колко части смени и колко пъти ходи на сервиз да я оправят. Кажи и за немския кош, дето е супер здрав! Давай!
fallback
Последни