fallback

Новата Toyota Corolla: тестваме най-продаваната кола в историята

12-ото поколение е доста по-различно от всички досегашни

Колата, която тестваме днес, е доста специална.  

Но не защото е рядка - тъкмо обратното. За 54-те си години на пазара Toyota Corolla се е продала в почти 49 милиона екземпляра. Всъщност това е най-популярната лека кола в историята. Дори и в момента на всеки 15 секунди някой си купува по една. А ако имаше как всички Короли да се съберат и паркират в редица, щяха да обиколят земния Екватор над пет пъти.

ДРУГОТО, КОЕТО ПРАВИ COROLLA специална, е това колко е скучна. Скучна в добрия смисъл, защото няма да ви осигури вълнуващо запознанство с пътната помощ в Омуртаг, докато се връщате от морето. Преди седмица в Кукуш попаднахме на един екземпляр от второто поколение, който си вървеше невъзмутимо въпреки 48-годишната си възраст. И това не е случайност. Corolla просто трудно се поврежда.

Но също така е скучна и в лошия смисъл. Като потенциал да ви развълнува и да ви качи адреналина, Corolla е сравнима с новогодишна реч на президента. Никой никога не я наричал интересна за каране. Никой не я е смятал за стилна. Винаги е била удобно, надеждно превозно средство за хората, които искат просто да стигат от точка А до точка Б. Претенциозните европейци така и не я обикнаха, затова в един момент Toyota дори се отказа да я продава в Западна Европа, заменяйки я с Auris.

НО СЕГА НЕЩАТА СЕ ПРОМЕНЯТ. Новото, 12-о поколение се завръща в Европа с амбицията да е напълно различно. Красотата е субективно нещо, но за нас този хечбек има най-привлекателния дизайн за споменатите 54 години. Типичните резки и агресивни линии тук са премерени и по-дискретни. Corolla все така се отличава от всички други коли в сегмента, но вече в добрия смисъл.

Втората огромна промяна е в пътното поведение. Новата Corolla е на същата платформа като бестселъра CH-R, само че е с по-бърз волан, по-нисък център на тежестта и по-интелигентно окачване. Макферсоните отпред са пипнати за по-добра управляемост, а отзад независимите двойни носачи вече са стандартни за всички модели. Не си представяйте рали автомобил, разбира се - един Focus или Golf си остават доста по-директни. Но и вече го няма предишното усещане, че сте се качили да карате Белчо и Сивушка.

ГЛАВНИЯТ КОЗ НА COROLLA си остава задвижването. Две десетилетия европейските производители гледаха снизходително на мудните паралелни хибриди. Но големият отлив от дизела ги прави все по-привлекателни. Тъкмо такъв хибрид караме и ние: с електромотор и 1.8- литров бензинов двигател, работещ по цикъла на Аткинсън. С обединени усилията двата дават максимална мощност от 122 конски сили.

Електромоторът на практика действа и като безстепенна трансмисия. За любителите на динамичното каране това звучи ужасно, но всъщност системата става все по-адекватна от година на година. Corolla изпреварва спокойно и при нормално каране е приятно тиха. Само ако много я мъчите с газта, ще чуете познатия дразнещ вой. Но пък разходът ще ви се стори достатъчна компенсация. По брошура комбинираната консумация е между 4.5  и 5.1 литра. От София до Сопот ние постигнахме 4.3 на сто. А най-хубавото е, че в градска среда хибридът всъщност харчи дори по-малко, защото при спиранията и потеглянията в задръстване ползва само електромотора.

 

Toyota Corolla 1.8 Hybrid

122 к. с. максимална мощност

180 км/ч максимална скорост

10.9 секунди 0-100 км/ч

Впрочем Corolla има още два варианта на задвижване - 1.2-литров бензинов турбомотор със 116 коня, или по-мощна хибридна система, в която моторът е двулитров, а мощността - 180 коня. Има също версии комби и седан.

ПЛЮСЪТ НА ХИБРИДИТЕ е в ниските въглеродни емисии, които гарантират, че и след пет години колата ще е лесно продаваема навсякъде в Европа. А голямото предимство спрямо електромобилите и plug-in хибридите е, че батерията е малка и не е скъпа. Нашата тестова Corolla, във второто ниво на оборудване, ще ви струва 46 хиляди лева. Това включва кожен волан, климатроник с две зони, 8-инчова мултимедия, камера за задно виждане и отопление на предните седалки. Но дори и базовата бензинова кола за 34 хилядарки има всички електронни системи за сигурност - например адаптивен круиз контрол с аварийно спиране, система за засичане на пешеходци и велосипедисти и за разпознаване на знаците.

КОЛКОТО ДО МИНУСИТЕ, информационната система не е от най-интуитивните - нито пък от най-красивите. Мястото вътре също не е рекордно. Corolla има с 4 см по-дълго междуосие от пенсионирания Аuris, но задната седалка си остава мъчение за по-високи хора. Багажникът побира малко над 360 литра, което е под средното за класа.

Иначе седалките са удобни, дигиталните прибори са по-четливи от старите аналогови, а за управление на функциите има и физически бутони - истинска благословия в тази епоха на сензорни екрани.

Накратко, Corolla си остава преди всичко средство за стигане от точка А до точка Б. Но занапред между точките ще ви е доста по-приятно.

ОЩЕ СНИМКИ НА НОВАТА COROLLA ВИЖТЕ В ГАЛЕРИЯТА:

fallback
  • #22
    ASD ( преди 4 години )
    #24 Няма защо да влизам в сайта на Тойота, защото същата я имам в гаража, и ти гарантирам, че COROLLA 1,8 HYBRID Ниво на оборудване: LUXURY, НЯМА изброените от мен по-долу неща. Единствено мога да се съглася за траекторията на задните гуми, но в случя, имах впредвид, че когато вкл на R и завъртиш волана наляво или надясно, чертите на екрана не са динамични а статични!
  • #21
    анонимен ( преди 4 години )
    #23 Вместо да пишеш поредните си лъжи, можеше просто да влезеш в сайта на Тойота и да видиш, че всичките им модели ВКЛЮЧИТЕЛНО и Корола се предлагат с Apple CarPlay и Android ***, както има и Blind Spot Monitor и динамичен контрол на траекторията на задните гуми, а не на заден ход, както си написал неграмотнико! Първо влизай в сайтовете на производителя, гледай екстрите и чак тогава пиши лъжите си!
  • #20
    ASD ( преди 4 години )
    Много хубава кола но няма Android *** или Apple CarPlay, Blind Spot Monitor (BSM) и динамичен контрол на траекторията за заден ход.....за автомобил, който е 2019-2020 модел, това е просто недопустимо!
  • #19
    анонимен ( преди 4 години )
  • #18
    Христо ( преди 4 години )
    Тойота и повечето азиатски коли са пълни дървета. Може да са издръжливи и надеждни, но какво да предпочитем надеждна каруца с конски впряг или удобен файтон закойто трябва да се грижиммалко повече
  • #17
    анонимен ( преди 4 години )
    #10 най-адекватното решение е да не бъдеш толкова неадекватен
  • #16
    анонимен ( преди 4 години )
  • #15
    анонимен ( преди 4 години )
  • #14
    анонимен ( преди 4 години )
  • #13
    анонимен ( преди 4 години )
    Защо теста е правен миналата година, а го пущате едва сега?
fallback
Последни