Компанията Ferrari е патентовала в Европа схема на спортен автомобил с четири независими един от друг електромотора, всеки от които задвижва по едно колело. Документът, с дата 22 януари 2020 г., беше публикуван на форума Taycan EV.
Концепцията на Ferrari c четири независими електрически двигателя и индивидуално задвижване на всяко колело ще позволи по-ефективно реализиране на системата за управление на векторната тяга
На теория тази схема ще даде възможност непрекъснато да се коригира въртящият момент и при необходимост да се активира системата за рекуперация на кинетичната енергия. Подобна схема се използва при електрическата хиперкола Drako GTE, която развива 1217 конски сили.
Европейското патентно ведомство е включило заявката на Ferrari в категория хибридни транспортни средства. Това означава, че заедно с електрическите мотори суперколата ще използва и двигател с вътрешно горене, разположен на мястото на блока батерии. Така колата ще стане зареждащ се хибрид по подобие на модела SF90 Stradale.
Впрочем, патентът на Ferrari не е 100-процентово доказателство, че архитектурата с 4 електромотора ще бъде използвана при серийни модели. Само преди месец генералният директор на компанията Луи Камилери заяви, че към момента марката не е удовлетворена от нивото на развитие на електромобилите и затова първото Ferrari с нулеви вредни емисии ще се появи не по-рано от 2025 г.
Снимки: Taycan EV