fallback

96% от собствениците на електромобили са напълно доволни

Само за няколко месеца употреба повечето опасения за колите на ток отпадат

Американската автомобильная асоциация (AAA) публикува резултатите от любопитно изследване, което показва, че 91% от собствениците на електромобили са имали сериозни притеснения преди тяхното закупуване. Само няколко месеца по-късно 95% от анкетираните твърдят, че са напълно доволни от покупката си.

В началото основните опасения са малкият пробег на колите на ток и недостатъчно развитата мрежа от зарядни станции. Това са двата проблема, които пречат на увеличението на продажбите на електрически превозни средства. Когато обаче човек направи своя избор и си купи електромобил, те бързо изчеват. От анкетираните собственици (71% от тях по-рано не са имали кола на ток) 96% са категорични, че следващият им автомобил също ще е на електричество.

Участниците в допитването твърдят още, че използват електромобила повече отколкото бензиновия си модел по-рано. От тях 78% имат в гаража си и бензинова кола, но по-голяма част от времето си (87%) прекарват зад волана на електрическата, като изминават средно около 60 км на ден. Като цяло 95% от анкетираните твърдят, че всичко ги устройва, като най-важното предимство на електромобилите е, че могат да ги зареждат у дома.

Болшинството потенциални купувачи са притеснени, че мрежата от зарядни станции не е достатъчно развита, но когато си купят автомобил на ток, бързо разбират, че зареждането у дома ги устройство почти напълно. То е много по-удобно от търсенето на зарядна станция, където евентуално и се налага и да чакат на опашка. Затова и 75% от запитаните признават, че зареждането у дома им е достатъчно.

Друг проблем, от който се притесняват хората преди да си купят кола на ток, е по-високата цена в сравнение с модел с двигател с вътрешно горене. Оказва се, че тези разходи могат да бъдат компенсирани от цените на енергията. Електричеството, необходима за пробег от 24 000 км на година при компактен електромобил, струва средно 546 долара. В същото време еквивалентното количество бензин излиза около 1255 долара. 

Освен това, обслужването на колите на ток е с 330 долара по-евтино на година, тъй като те не се нуждаят от смяна на масло, което също не е за пренебрегване.

Снимка: Motor

fallback
  • #6
    carpe_diem ( преди 4 години )
    Казват много неща за рециклирането, ама не четеш.Има специализирани сайтове за електрическа мобилност - няколко от чужбина като electrek, insideevs, че и български като ecars - там пише много неща, информирай се, не боли ;)
  • #5
    анонимен ( преди 4 години )
    а защо никой нишо не казва как се рециклира електричка? Най-вече батерията, която рано или късно ще сдаде багажа. Да не се окаже, че не са толкова Еко? Отделно, че повечето ел. коли са околко 16-17Квч/100км и разходи (пари), не е фрапиращо голяма с ДВГ (е ако не се сравнява Zoe с Е-класа или БМВ 3 или 5. А тока, дали вечно. ще е евтин? На фона, че и сега при всяко поскъпване има вой до небето?
  • #4
    до 4 ( преди 4 години )
    Но защо всички смятате, че батериите винаги ще са толкова скъпи? Аз като бях дете у нас малко хора можеха изобщо да си позволят да си купят кола, макар и втора ръка Москвич/Лада. А сега с една заплата може да си купиш някаква употребявана трошка за 1000лв. Тогава хората сигурно са смятали, че у нас никога няма колите да са масови, но нещата се менят, имайте го впредвид
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    Дори употребявани едва ли някога ще станат евтини електричките. Колкото и да паднат цените на батериите никога няма да паднат под едни 10-тина хил. Тоест кола с читава батерия няма да струва под 15-тина хил лв. Преди 3-4 години си говорих с един в Пежо че батерията на 508 Хибрид е към 10к. А за електричка ти трябва поне 2 ако не и 3 пъти по-голяма. Едва ли някога ще има афтър маркет производство на неоригинални батерии. А само от производителя на колата ще трябва да се пазарува.
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    Никой не казва че електромобилите са лоши. Просто все още са скъпи и имат ограничения при дълъг път. Иначе за града са си супер
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    Тинтирито,т.е. форумният ВАГ е недоволен. Не е имал електричка, но въпреки това е недоволен, а защо и той не знае. Важното е, че по някаква негова си причина електромобилите пречат на ТДИ-то му да върви по-бързо, да трака и пуши повече. Свикнал е да бъде редовно обгазяван от другите, като него селинджъри с нафтови печки.
fallback
Последни