fallback

96% от собствениците на електромобили са напълно доволни

Само за няколко месеца употреба повечето опасения за колите на ток отпадат

Американската автомобильная асоциация (AAA) публикува резултатите от любопитно изследване, което показва, че 91% от собствениците на електромобили са имали сериозни притеснения преди тяхното закупуване. Само няколко месеца по-късно 95% от анкетираните твърдят, че са напълно доволни от покупката си.

В началото основните опасения са малкият пробег на колите на ток и недостатъчно развитата мрежа от зарядни станции. Това са двата проблема, които пречат на увеличението на продажбите на електрически превозни средства. Когато обаче човек направи своя избор и си купи електромобил, те бързо изчеват. От анкетираните собственици (71% от тях по-рано не са имали кола на ток) 96% са категорични, че следващият им автомобил също ще е на електричество.

Участниците в допитването твърдят още, че използват електромобила повече отколкото бензиновия си модел по-рано. От тях 78% имат в гаража си и бензинова кола, но по-голяма част от времето си (87%) прекарват зад волана на електрическата, като изминават средно около 60 км на ден. Като цяло 95% от анкетираните твърдят, че всичко ги устройва, като най-важното предимство на електромобилите е, че могат да ги зареждат у дома.

Болшинството потенциални купувачи са притеснени, че мрежата от зарядни станции не е достатъчно развита, но когато си купят автомобил на ток, бързо разбират, че зареждането у дома ги устройство почти напълно. То е много по-удобно от търсенето на зарядна станция, където евентуално и се налага и да чакат на опашка. Затова и 75% от запитаните признават, че зареждането у дома им е достатъчно.

Друг проблем, от който се притесняват хората преди да си купят кола на ток, е по-високата цена в сравнение с модел с двигател с вътрешно горене. Оказва се, че тези разходи могат да бъдат компенсирани от цените на енергията. Електричеството, необходима за пробег от 24 000 км на година при компактен електромобил, струва средно 546 долара. В същото време еквивалентното количество бензин излиза около 1255 долара. 

Освен това, обслужването на колите на ток е с 330 долара по-евтино на година, тъй като те не се нуждаят от смяна на масло, което също не е за пренебрегване.

Снимка: Motor

fallback
  • #16
    анонимен ( преди 4 години )
    #17 мислех си го това... всеки си хвали колата. Пък колкото повече е дал за нея - толкова по-невъзможно е да казва, че не е добра...
  • #15
    сепуко харакири ( преди 4 години )
    Има три неща които няма да чуеш никога на тоя свят, а именно:1. Жена ми е грозна2.Дъщеря ми е ..ва3.Колата ми е лошаНяма как да се набуташ сума ти кинти и после да хващаш рейса да идеш на село, щото няма как да се върнеш и да не си доволен,и то много.
  • #14
    минаващ ( преди 4 години )
    А смяната на батерията? Или т.нар. внезапна смърт на акумулатора след изтичане на гаранцията?
  • #13
    анонимен ( преди 4 години )
    никой няма да бяга от електричка... АКО има друга кола в гаража и може да си позволи и двете ;).. Ясно е че в града е много по-гот да джиткаш с ел. - бързо удобно чисто.
  • #12
    До #6 ( преди 4 години )
    10 заплати друг път. А и чакаш 10 години, аз за моята чаках 1 месец миналата година. И това какво можеш да си позволиш с 10 заплати, сега си е изцяло твой проблем. Докато тогава ако ни си някой сериозен партиен ербап, па ако ще и Айнщайн да си, изкарваш колкото пиян стругар.
  • #11
    анонимен ( преди 4 години )
    Как да ви обясни човек, че батерията в електричката е просто преносител на енергия, а горивото в кола с ДВГ е съхранител на енергия (на практика е енергия). Като разберете това, може би ще си дадете сметка, че електричките са не само ограничаващи, но дори и са противоположното на концепцията за свободно придвижване. Особено, когато прокарат законите за контролирано (но не от шофьора) управление на колата и дистанционно принудително спиране - все неща, които ще са по-лесни, когато има електрички
  • #10
    до #5 ( преди 4 години )
    Аз смятам че ще падне цената. Както виждаш в примера си казвам че батерия от 10-13 кВч преди е струвала 10к и очаквам след още 10-тина години 3 пъти по-голяма да струва толкова. В момента горе-долу половината цена на един електромобил ти е батерията. Тоест започват от около 25к. Да не мислиш, че ще падне до цената на АА батерийка.
  • #9
    анонимен ( преди 4 години )
    те и 96% от веганите са много доволни от зеленчуците :)
  • #8
    анонимен ( преди 4 години )
    #6 кога точно в БГ е можело да се купи нова кола с 10 заплати?? Кога точно апартамент с 20 заплати? що говориш глупости?
  • #7
    carpe_diem ( преди 4 години )
    #3, eдна леличка от нашия блок има едно китайско Kiwi (електричка на размер колко смартче), пуска си кабел от терасата и си го зарежда. Живее на 4-ия етаж. Ама дворът на блока ни е асфалтиран и си е паркинг и е удобно (че и терасата й гледа от страната на паркинга все пак).Ясно, че отначало няма да е много удобно, особено, че и у нас ще навлезе и много по-бавно, ама да вземем пример от малко по- на запад - с контакти по уличните стълбовете ще е много лесно. 2-3kW/h за през нощта ще е идеално..
fallback
Последни