fallback

Самоускоряващи коли на Tesla причиниха над 100 катастрофи

Властите САЩ разследват инцидентите, при които са пострадали 52 човека

Националната администрация за безопасност на движението в САЩ (NHTSA) започна проверка по жалбите на 127 собственици на коли на Tesla, които се оплакват от "внезапно и преднамерено ускорение" на техните електромобили. Проблемът, който е причинил повече от 100 катастрофи,  е открит при Model S, Model X и Model 3. 

В жалбите са посочени уникалните идентификационни номера на 123 електромобила. Сред тях са Model S (2012–2019), Model X (2016-2019) и Model 3 (2018-2019). Всички тези автомобили са започнали внезапно ускорение, като не са се подчинили на действията на водача. Така се е стигнало до 110 катастрофи, при които са пострадали 52 човека.

Сега отделът зо разследване на дефекти на автомобили (ODI) ще трябва да даде оценка на изложените в жалбите факти, за да прецени дали да ги приеме или отхвърли. Ако те бъдат приети, NHTSA ще стартира разследване, в което ще бъдат включени и представители на Tesla.

Проблемите с моделите на Tesla най-често са свързани със системата Autopilot. Заради нейното име водачите не я приемат като по-усъвършенствана версия на круиз-контрола, а като пълноценен комплекс за безпилотно движение. Затова те често пренебрегват елементарни правила за безопасност, като дори махат ръцетеси от волана, а това е нещо, което Tesla препоръчва да не се прави.

Снимка: Tesla

fallback
  • #12
    Малоумници ( преди 4 години )
    Защо въобще се измислят такива *** екстри, колата ще ме вози ама ще държа ръцете на волана - абсолютна ***.Или караш или хващаш такси като не ти се кара , кви са тия глупости
  • #11
    TSLA ( преди 4 години )
    Резултат има и официалното становище е: Има два датчика на *** на "газта" при тези коли като във всички тези случаи логовете са показали, че педалът е бил натиснат от шофьора. В такива случаи хората твърдят обратното, но в паника се оказва друго. По-интересното е обаче друго: всички тези жалби всъщност е една жалба със 127 VIN номера, подадена от един човек, който няма Тесла. Браян Спаркс. Той залага в акции "на късо" срещу Тесла и губи пари, когато акциите поскъпват. Ето ключът от палатката.
  • #10
    анонимен ( преди 4 години )
    опитите с живи хора продължават... работейки в софтуерния бизнес, не бих се доверил на никакви автопилоти и/или асистенти...
  • #9
    анонимен ( преди 4 години )
    Една от причините за самоускоряването може да бъде,че при катастрофа с висока скорост, по-висока от разрешената, шофьорът може да се оправдае, че колата сама е ускорила. Нека органите докажат дали е така или не. Като се съберат няколко подобни оправдания и става проблем за производителя. Друго нещо е да са забравили адаптивния КК включен. На мен ми се е случвало. Следвам предната кола, но тя се маха от обхвата на радара и колата сама ускорява до зададената скорост.Ако сте влезлии в град е опасно
  • #8
    анонимен ( преди 4 години )
    Интересен ще бъде резултата от разследването! Да не се окаже, като сомоускоряващите Приуси при които собствениците са използвали неоригинални стелки, които са се заклинваи в пeдaла на газта и заради това са се "самоускорявали". Другото инитересно тогава беше, че се случваше това нещо само в САЩ и никъде другаде по света, а заводът, който произвежда Приус е само един в Япония и ако има техн.проблем би трябвало навсякъде да го има. С Тесла е същото. Само в САЩ се самоускоряват и никъде другаде.
  • #7
    Светло Бъдеще ( преди 4 години )
    За едно по светло бъдеще Тесла.Колата която самоускорява,самозапалва или гази пешеходците а когато недай си боже катастрофира никой не я рециклира и няма къде да се складира!!!!!!Едно по светло бъдеще обещано на мас от Краварите виновни за 97% от войните по света ,избили милиони хора затрили десетки нации.Тези който сами сринаха своите Кули и убиха собствените си събратя.Та тези Господа ни предлагате!?!?!?!?Не Благодаря!!!!!!
  • #6
    NEDRA ( преди 4 години )
    The National Electric Drag Racing Association
  • #5
    NEDRA ( преди 4 години )
    1987 - Audi 100: 700 инцидента с внезапно ускорение, 6 от които фатални. Следват масови инциденти с Honda (през '88), Jeep (през '97), Ford (през 2000-та), Toyota (между 2004 и 2011 та), Kia (през 2005-та) и други. Хиляди и хиляди такива случаи. Извод: по давление на точните числа, Тесла си остава най-сигурният автомобил ;) До #4: фактите са математика, не истерични мнения с по 20 препинателни хахах
  • #4
    Оня ( преди 4 години )
    Един разбирач вика дистроник ... Ха ха ха
  • #3
    Тинтири-минтири ( преди 4 години )
    Както казват запознатите - КОЧАК!!! Не са виновни хората, че друсаняка иска кинти и не му дреме за безопасността!
fallback
Последни