IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Държавата отстъпи пред автомобилните инструктори

Работна група ще обсъжда броя на часовете и обучението на бъдещите шофьори

Държавата отстъпи пред автомобилните инструктори

Десетки автомобилни инструктори от цялата страна излязоха на национален протест в центъра на София. Учебни коли се събраха на площад "Александър Батенберг" и блокираха движението по бул. "Цар Освободител".

Инструкторите бяха недоволни от предложението на Министерството на образованието и това на Министерството на транспорта за увеличаване на часовете по кормуване - от 31 на 43 часа, и намаляването на теорията - до 14 часа. 

Според тях , подобна мярка няма да доведе до желания резултат за по-добро обучение на бъдещите шофьори, тъй като проблемът не е в обучението, а в начина, по който се взима изпита за придобиване на шофьорска книжка.

Протестът на инструкторите даде резултат и няколко часа по-късно новите текстове бяха отменени. След среща с представители на министерствата беше постигнато съгласие за създаване на нова работна група. Тя ще обсъжда броя на часовете по кормуване и начините за обучението на водачите. Автоинструкторите сами ще решат кой да влезе в тази група, която започва работа до края на месеца. 

Как се развиха протестите - гледйте на bgonair.bg

Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

0 от 500
  • #13
    2 rate up comment 0 rate down comment
    APP ( преди 4 години )
    Само този, който не е ревал пред Министерски съвет, той не е получил каквото иска, така е и с Инструкторите. Тези от Правителството не разбраха че за реформи се искат топки а не броене на гласоподаватели. Колкото до направените сравнения с това какво е било пред 1989 препратката не е коректна защото тогава автомобилите бяха не повече около100х а сега над 2мил. Така че повече пратиката трябва най малко за да е по малък стреса, когато те пуснат след това сам в джунглата от можещи драйвъри.
  • #12
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Бай Гошо ( преди 4 години )
    Абе какви са тия митове и легенди бе, чиче? Кой ви е научил да сте добри шофьори? Като се прекачихте от москалите на старите мерцедеси, се видя какви шофьори сте... А че не е можело под масата, може да твърди само имб..цил. Трябваше само да намериш познат в КАТ. Всичко ставаше не с пари, а с връзки. И до голяма степен това не се е променило и до сега.
  • #11
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Отделно, че като случайно те спре КАТ има "и ся к'во пра'им". А дори да няма, се обжалва акта с месеци докато отпадне. И после какъв респект да имаш към полицията.
  • #10
    2 rate up comment 0 rate down comment
    #Jeep ( преди 4 години )
    Америка също си е малко или много полицейска страна - там като те спре катаджията няма 6 няма 5. Бях изумен в някакъв документален филм, как 3 коли минават на "тъмно жълто" и патрулката ги застига един по един и им казва да чакат, докато ги обработи всичките и те седят и кротуват.И също така има достатъчно полицаи. Тук мен за всичките ми 15 години с книжка да ме е спирал КАТаджия под 10 пъти.
  • #9
    4 rate up comment 0 rate down comment
    JEEP ( преди 4 години )
    Във Флорида автомобилни инструктори няма. Учиш, взимаш изпита по теория, после ти определят ден и час за изпит на улицата, отиваш с на приятел колата, правиш едно кръгче с изпитващия, и готово. А защо хората могат да карат, е елементарно - в колите са от 16 годишни, имат пари за хубави коли и за бензин, за разлика от няма да казвам къде.
  • #8
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    тия автоинструктори са същите мучащи *** бълват потенциални убийци и в най добрия случай самоубийци на пътя защото не искат да вдигнат часовете за кормуване което е най важното за да създадеш първоначални умения на водача и да го подготвиш за реалноста на пътя да се научи да управлява автомобил на дълги участъци и нощно шофиране както и на магистрален път и вместо да вдигнат именно там цените и да им се заплаща на километър пробег те не не искаме а като знам и какви познания и умения мани
  • #7
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    много ми е странно защо българите се сърдят сами на себе си че са си построили *** и живеят като *** и мучат срещу всичко което е в негова полза само казуса с макрон е шокиращ за всеки нормално мислещ да искат да задължат работодателя ти да те настанява в хотел за да спиш като бял човек и да се храниш с топла храна от заведение и да се прибираш при близките си и да караш до определени часове и километри а добитъка да излезе да стачкува и да мучи е това не мога да го разбера
  • #6
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Проблема не е с часовете, а с проследяването на самото обучение понеже тогава ще стане ясно за какво иде реч. Аз като карах преди 2 години пълно изнудване за още часове, плюс теорията като такава е на самобучение и запаметяване на определен брой въпроси от листовките.
  • #5
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Отиваш в Белене, но идва демокрацията и се пишеш за репресиран и вземаш доживотна пенсия заради репресиите на лошите комунисти. Имах комшия, който беше рецидивист по онова време. Умори майка си и баща си за пари. За пари уби мъжът на любовницата си. Осъдиха го на доживотен. Дойде демокрацията, амнистираха го, пуснаха го и го изкараха репресиран и му дадоха пенсия пожизнена, а беше на около 40 г. Та какъв страх, каква държава, какъв бойко, какви 5 лв. Всичко е лъжа и измама...
  • #4
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    При Бай Тошо ако те хванат да взимаш пари под масата и отиваш в Белене. Страха караше хората да си вършат съвестно работата. Сега няма страх нито от полиция, нито от съд и всеки е корумпиран. Така че системата на Бай тошо не работи сега.