Porsche 917 бе създадено да лети по правата Мулсан в Льо Ман със скорост 330 км/ч. Това, за което не е предвидено, е да се шофира по нормалните шосета. Но ако притежавате 917 в Монако, може да го регистрирате чрез една почти абсурдна процедура.
Според Porsche през 70-те години две 917 са били регистрирани. Първото, с шаси 917-030 е регистрирано от италианския граф Роси, главен изпълнителен директор на Martini и Rossi Vermouth. Martini е основен спонсор на отбора на Porsche. Роси купува автомобила през 1975 г. и го регистрира в Алабама, САЩ, под условието, че никога няма да го кара в този щат. Автомобилът продължава да е регистриран от тогава благодарение на абсурдното правило.
Второто 917 е регистрирано в Монако. Клаудио Родаро, жител на княжеството, купува 917-037 през 2016 г. За да го регистрира, той трябва да докаже, че автомобилът е идентичен с този на Роси. Защо е било нужно това, след като в Монако чужда регистрация би била достатъчна? Отговорът не е ясен, но е възможно колата на Роси да е била регистрирана и в Монако.
При всички случаи така става възможна регистрацията на 917-037. Доказването е било трудно, тъй като автомобилът на Родаро не е бил завършен. Германската каросерийна фирма Baur е купила незавършени шасита през 70-те и в края на миналия век колата е била завършена от тунинг-фирмата Gunnar Racing в Калифорния.
Но тъй като 917-037 никога не се е състезавало и не е удряно, то е останало в оригинален вид. Според Porsche 95 процента от частите му са оригинални и това помага на Родаро да докаже, че автомобилът е като на Роси. Процедурата отнема два месеца, но накрая автомобилът получава табели.
Сега Родаро може да кара автомобила си с неговите 600 к.с. из Монте Карло и планините наоколо, с което всяко Ferrari и Lamborghini наоколо изглеждат като обикновени коли.
Вижте още снимки в галерията:
Снимки: Road & Track