Компанията Renault показа хибридните версии на двата си европейски бестселъра - хечбека Clio и кросоувъра Captur. При тях дебютира силовият агрегат E-Tech, който се състои от атмосферен 1,6-литров бензинов двигател, два електромотора и трансмисия с 3 вала, но без съединителя и синхронизатори.
Единият от двата електромотора е поставен зад скоростната кутия, а другият е спомагателен стартер-генератор. Двигателят с вътрешно горене се включва само по време на движение и не работи на празни обороти, така че потеглянето става само на електричество. Нестандартната концепция позволя да се мине без съединителя, като за превключването на предавките отговаря именно електромоторът, а системата E-Tech последователно и паралелно разпределя мощността между бензиновия и електрическите двигатели, като може да работи в 15 различни варианта.
Още снимки на Captur E-Tech - вижте в галерията.
При разработката на самата трансмисия инженерите на Renault са се ориентирали по свръхикономичния концепт Eolab. Задвижващият агрегат обаче има различни батерии за двата модела. При хечбека Clio 230-волтовият акумулатор с капацитет 1,2 кВт/ч не се нуждае от зареждане и съответно пробегът само на ток е минимален.
При кросоувъра Captur 400-волтовата батерия с капацитет 9,8 кВт/ч се зарежда, като на електричество хибридът изминава до 50 км по цикъла WLTP. Мощността на агрегата е 160 к.с. (при Clio е 140 к.с.), като от Renault посочват смесен разход от 1,5 л/100 км при Cаptur. За Clio данни не се съобщават, но се твърди, че в градски условия хибридната версия харчи с 40% по-малко гориво от бензиновия си аналог.
Още снимки на Clio E-Tech - вижте в галерията.
Renault Clio E-Tech и Captur E-Tech ще излязат на пазара през лятото, като са част от стратегията на компанията за покриване на новите екологични стандарти в Европа. Планът предвижда пускането на 12 хибриди и 8 електромобила до 2022 г., като следващата премиера ще е бензиново-електрическата версия Megane E-Tech.
Снимки: Renault