Всички шофьори са наясно, че редовната смяна на маслото в двигателя, филтрите и спирачната течност е предпоставка за дълголетието автомобила. Въпреки това, на фона на тези стандартни процедури, мнозина често забравят за по-малко очевидни, но не по-малко важни консумативи. Именно за тях ще стане дума сега.
Когато гаранционният срок изтече, повечето собственици предпочитат да обслужват автомобилите си сами. Те обаче пренебрегват някои процедури па замяна на консумативи и детайли, считайки ги за маловажни.
Маслото на скоростната кутия, например, често не е включено в списъка за задължителното обслужване и обикновено се забравя. С течение на времето обаче мръсотия, а понякога и вода, могат да проникнат в скоростната кутия на предния и задния мост. Такъв нежелан коктейл има разрушителен ефект върху вътрешните механизми, което в крайна сметка може да доведе до скъпи ремонти.
Шофьорите често разбират за проблеми със съединителя на задвижването на всички колела, когато тази част вече изисква спешно внимание - започва да прегрява и да не работи както трябва. В същото време съединителят е важен елемент в много съвременни кросоувъри. Volkswagen например съветва смяна на течността в системата Haldex на всеки три години.
Много шофьори, особено собственици на SUV, често не осъзнават важността на редовната поддръжка на задвижващия вал. В същото време напречните елементи, които са ключовите елементи на вала, са подложени на екстремни натоварвания, особено при движение по неравен терен. Професионалистите силно препоръчват инжектиране на задвижващия вал на всеки 15 000 км.
Трансмисионното масло в разпределителната кутия често се забравя да бъде сменено навреме, въпреки че всеки производител определя свой собствен график за смяна. Затова Hyundai съветва да се актуализира на всеки 120 000 км.
Проводниците за високо напрежение, които пренасят искрата към запалителните свещи, също имат ограничен живот - обикновено около осем години. Понякога самите свещи не се сменят, докато не светне лампичката Check Engine.
И накрая, някои шофьори често оставят стария горивен филтър на употребявана кола, докато двигателят започне да работи неизправно, въпреки че този важен елемент трябва да се сменя на всеки 30 000 км.